Home » Știință » Locuitul în chirie te îmbătrânește mai repede

Locuitul în chirie te îmbătrânește mai repede

Publicat: 14.10.2023

Locuitul în chirie te îmbătrânește mai repede, conform unui nou studiu, care a constatat că efectele negative pe care le poate avea asupra biologiei umane sunt de două ori mai mari decât cele ale șomajului. Dar vestea bună este că efectele sunt reversibile.

Studiul a folosit date din studiul longitudinal reprezentativ al gospodăriilor din Marea Britanie (UKHLS, denumit de obicei Understanding Society) și răspunsurile la sondajul British Household Panel Survey (BHPS). Acesta a inclus detalii referitoare la factorii de stres structurali, cum ar fi mucegaiul și frigul, precum și la probleme psihosociale precum prețurile mari și supraaglomerarea.

Aceste informații au fost apoi adăugate la dosarele de sănătate disponibile de la respondenții la sondaj de la care au fost prelevate mostre de sânge pentru analiza metilării ADN-ului, o măsurătoare a îmbătrânirii biologice. Studiul a luat în considerare aproximativ 10 ani de circumstanțe ale locuirii și apoi a analizat datele.

Locuitul în chirie te îmbătrânește mai mult decât șomajul

Studiul a dezvăluit că locuitul în chirie te îmbătrânește mai repede, impactul închirierii în schimbul deținerii unei proprietăți fiind de două ori mai dăunător decât lipsa unui loc de muncă. Rata crescută a îmbătrânirii biologice a fost, de asemenea, cu 50% mai mare decât impactul de a fi fost fumător față de o persoană care nu a fumat niciodată.

Îmbătrânirea biologică mai rapidă părea să fie deosebit de răspândită în cazurile în care oamenii nu plătiseră chiria sau locuiau în locuri care i-au expus poluării și problemelor de mediu. Pe de altă parte, s-a constatat că locuințele sociale nu diferă de proprietate în ceea ce privește rata de îmbătrânire biologică, notează IFLScience.

„Rezultatele noastre sugerează că circumstanțele de locuire influențează negativ sănătatea prin îmbătrânire biologică mai rapidă. Cu toate acestea, îmbătrânirea biologică este reversibilă, evidențiind potențialul semnificativ de modificare a politicii de locuințe pentru a îmbunătăți sănătatea”, au concluzionat autorii.

Cum poate fi inversat fenomenul?

Studiul este observațional, așa că nu se pot trage concluzii despre cauzalitate, dar cercetătorii sugerează că un factor-cheie pentru încetinirea îmbătrânirii este îmbunătățirea tratamentului și a condițiilor de viață ale persoanelor care închiriază din sectorul privat.

„Ce înseamnă să fii un privat care oferă chirii nu este bătut în cuie, ci depinde de deciziile de politică, care până în prezent le-au dat prioritate proprietarilor și investitorilor față de chiriași”, au scris autorii.

„Politicile pentru a reduce stresul și incertitudinea asociate cu închirierea privată, cum ar fi încetarea evacuărilor ‘fără vină’, limitarea creșterii chiriei și îmbunătățirea condițiilor (unele dintre acestea s-au întâmplat în anumite părți ale Regatului Unit de când au fost colectate aceste date) pot contribui într-un fel la reducerea impactului negativ al locuirii în chirie”, au concluzionat oamenii de știință.

Studiul este publicat în Journal of Epidemiology.

Cele mai frecvente semnale care „anunță” un divorț

Femeile expuse frecvent la produsele de curățenie au risc mai mare de cancer ovarian

Cele mai populare mituri despre creierul uman

Cât de sănătoasă este apa de la robinet? Iată ce spune știința!