Home » Știință » Cercetătorii spun că au găsit noi dovezi pentru o planetă ascunsă în Sistemul Solar

Publicat: 28.04.2024

Oamenii de știință caută de mult timp o planetă ascunsă în cele mai îndepărtate colțuri ale Sistemului Solar, iar acum noi cercetări sugerează cu mai multă credibilitate ca niciodată că există cu adevărat o astfel de planetă.

Două noi studii, unul publicat în Astronomical Journal, iar altul încă așteptând evaluarea colegială, argumentează că planeta ascunsă ar fi fost chiar sub nasul oamenilor de știință în tot acest timp.

La baza teoriei Planetei 9, așa cum susțin cercetătorii Konstantin Batygin și Mike Brown de la Institutul de Tehnologie din California, SUA (Caltech), stau „obiectele trans-neptuniene” (TNO), care se află dincolo de planeta Neptun în marginile exterioare ale Sistemului Solar.

Cel mai îndepărtat obiect descoperit în Sistemul Solar

Cea mai importantă dintre „obiectele trans-neptuniene” este Sedna, o planetă pitică descoperită de cercetătorii Caltech în 2004 care este considerată a fi cel mai îndepărtat obiect descoperit în Sistemul Solar. Orbita lui Sedna este foarte ciudată, în comparație cu alte obiecte din jurul Soarelui, iar oamenii de știință au început să descopere mai multe astfel de obiecte, astfel că a reieșit un tipar ce sugerează că ceva le afectează axa eliptică.

Așadar, oamenii de știință de la Caltech s-au întrebat: ce-ar fi dacă o planetă le afectează orbita?

Cea mai bună și mai simplă explicație pentru orbitele ciudate

Până acum, nimeni nu a observat în mod direct o astfel de planetă, dar cele două noi studii au în vedere posibila existență a Planetei 9, iar Batygin și Brown susțin că, după ce au observat tot mai multe „obiecte trans-neptuniene”, cea mai bună și mai simplă explicație pentru orbitele lor ciudate este faptul că au fost prinse în „perturbările gravitaționale” ale unei planete pe care omenirea încă nu a găsit-o.

Următorii pași, așa cum explică cercetătorii, vor presupune utilizarea capabilităților următoarei generații de observatoare spațiale, deși ar mai putea trece mult timp până când Planeta 9, sau orice altceva afectează orbitele obiectelor, va fi detectată.

Am putea oare găsi Planeta 9?

Batygin, Brown și alți cercetători așteaptă cu mare interes inaugurarea Observatorului Vera C Rubin din Chile, așteptată pentru 2025, un instrument „sensibil la cele mai nordice și mai slabe poziții prezise”.

„Această următoare fază de explorare promite să ofere informații cruciale despre misterele din colțurile exterioare ale Sistemului Solar”, au scris oamenii de știință, citați de Futurism.

Sonda europeană Mars Express a observat „păianjeni” pe planeta Marte