Home » D:News » Triplă conjuncţie a planetelor: un spectacol astronomic rar va avea loc la sfârşitul acestei luni (VIDEO)

Publicat: 19.05.2013
În ultimele zile ale lunii mai 2013, trei planete - Venus, Jupiter şi Mercur – vor apărea prinse într-un dans cosmic aparte: o triplă conjuncţie a planetelor, eveniment pe care astronomii profesionişti şi amatori, deopotrivă, îl pândesc cu nerăbdare. Un clip video realizat de NASA ne arată la ce să ne aşteptăm.

Pe data de 26 mai, la apusul Soarelui, cele trei planete vor forma un triunghi de puncte luminoase – manifestarea vizibilă a unei triple conjuncţii.

Un eveniment de acest gen are loc destul de rar; ultima s-a petrecut în mai 2011 şi următoarea va avea loc în  octombrie 2015.

Cea de anul acesta este deosebit de spectaculoasă, deoarece implică planetele cele mai strălucitoare care pot fi văzute pe cerul lunii mai.

Începând din 23 mai, cele trei planete vor începe să se apropie, aparent, pe cer, apropierea maximă înregistrându-se pe 26 mai.

În realitate, planetele se găsesc, bineînţeles, la distanţe de milioane de kilometri una de celalaltă, dar poziţiile în care se vor afla la sfârşitul acestei luni le vor face să apară – privite de pe Pământ – ca fiind foarte apropiate între ele, putând fi prinse cu uşurinţă în câmpul unui binoclu şi chiar vizibile cu ochiul liber.

Triunghiul va începe să se disperseze pe 27 mai, dar spectacolul va continua: pe 28 mai, Venus va trece, aparent, pe lângă Jupiter la distanţă foarte mică, cele două planete formând pe cer o pereche spectaculoasă de obiecte strălucitoare.

Sursa: NASA SCIENCE