Home » D:News » NASA a ales 8 viitori astronauţi pentru o misiune pe un asteroid (VIDEO)

NASA a ales 8 viitori astronauţi pentru o misiune pe un asteroid (VIDEO)

Publicat: 19.06.2013
Patru femei şi patru bărbaţi - piloţi militari şi oameni de ştiinţă - au fost selectaţi pentru a fi antrenaţi în vederea primei misiuni spaţiale ce va explora un asteroid - un prim pas în pregătirea misiunilor spre Marte.

Viitorii astronauţi au fost selectaţi dintre peste 6.000 de candidaţi. (Precedenta recrutare avusese loc în 2009, când au fost aleşi 9 astronauţi noi.)

Noii „recruţi”, care reprezintă cea de-a 21 promoţie de astronauţi NASA, vor începe pregătirea în luna august, la Centrul Spaţial Johnson , urmând să se alăture apoi celor 49 de astronauţi ai NASA.

Cei opt au între 34 şi 39 de ani, au specializări diverse – în fizică, inginerie, medicină, oceanografie -, mulţi dintre ei fiind, totodată, foşti piloţi militari în cadrul Aviaţiei sau Marinei SUA.

În viitorul apropiat, noii astronauţi vor întreprinde misiuni de lungă durată pe Staţia Spaţială Internaţională, care va rămâne probabil în funcţiune cel puţin până în 2020.

Dar NASA are în vedere, în continuare, antrenarea lor pentru o eventuală misiune de explorare a unui asteroid, considerată drept o etapă esenţială pentru planificarea unei viitoare misiuni cu echipaj uman pe Marte.

„Aceşti noi exploratori ai spaţiului au cerut să se alăture NASA pentru că ei ştiu că noi facem lucruri mari aici, cum ar fi elaborarea unor misiuni care să ne ducă şi mai departe în spaţiu”, a declarat Charles Bolden, directorul NASA, el însuşi un fost astronaut şi comandant al unei navete spaţiale americane.

„Sunt încântaţi de experimentele ştiinţifice pe care le realizăm pe ISS şi de ambiţia noastră de a efectua noi lansări cu echipaje umane de pe solul american, la bordul unor vehicule spaţiale construite de firme americane”, a adăugat Charles Bolden într-un comunicat.

„Sunt pregătiţi şi pentru a realiza prima misiune cu echipaj uman la bord către un asteroid şi, apoi, către Marte”, a adăugat directorul NASA.

Surse: Discovery News, Mediafax / Imagine: NASA/LOCKHEED MARTIN