Home » D:News » Luptă pe viaţă şi pe moarte între o viperă cu corn şi un miriapod uriaş. Cine a câştigat (FOTO)

Publicat: 19.04.2014
Cercetătorii de pe Insula Golem Grad din Macedonia au dat peste o viperă care avusese parte de o moarte cumplită.

Reptila, din specia viperei cu corn, înghiţise un miriapod uriaş, fără să-şi dea seama că această pradă aparent săţioasă avea să-i aducă sfârşitul.

Oamenii de ştiinţă au văzut capul miriapodului ieşit prin abdomenul şarpelui, semn că prada a încercat din răsputeri să scape cu viaţă, să se elibereze.

Viperele cu corn sunt o specie veninoasă, dar nu foarte gresivă, atacând doar când sunt provocate. Aceşti şerpi sunt des întâlniţi în Balcani şi în estul Europei.

Adulţii se hrănesc cu şopârle, iepuri şi alţi şerpi, iar puii atacă de multe ori o anumită specie de miriapode, numită Scolopendra cingulata.
Acest miriapod este un carnivor feroce şi în loc de devină cina viperei, a reuşit să-şi ucidă atacatorul.

Cercetătorii au măsurat vipera, care era mai lungă decât miriapodul, dar acesta avea o greutate mai mare.

Organele interne ale şarpelui lipseau, au remarcat oamenii de ştiinţă. Prin urmare, miriapodul fusese înghiţit de viu şi în încercarea de a scăpa a mâncat pur şi simplu organele viperei şi în final a reuşit să străpâungă cu capul peretele abdominal. În final însă, nu a supravieţuit.

Sursa: I Fucking Love Science!