Home » D:News » Efectul nebănuit până acum pe care îl au aditivii chimici asupra fertilităţii bărbaţilor

Publicat: 13.05.2014
Aditivii chimici care se regăsesc în unele ambalaje alimentare, în creme, paste de dinţi şi jucării afectează calitatea spermei şi pot duce la infertilitate, spun cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă din Danemarca şi Germania au testat 96 de chimicale considerate non toxice. Acestea sunt folosite aşa de des încât se regăsesc deja în sângele oamenilor.

Experimentele realizate în laborator au arătat că aditivii modifică mobilitatea spermatozoizilor şi capacitatea acestora de a fertiliza ovulele. Prin urmare, pot duce la infertilitate.

Astfel se poate explica de ce unii bărbaţi declaraţi sănătoşi nu pot avea totuşi copii, spune Niels Skakkebaek, de la Spitalul universitar din Copenhaga.

El precizează că acesta este primul test care arată efectele directe ale disruptorilor endocrini asupra spermatozoizilor.

Efectele negative ale acestor aditivi pot fi întâlnite şi la femei, unde modifică semnalul hormonal care permite spermatozoizilor să ajungă la ovul.

Îngrijorător este faptul că, luate individual, în doze mici, aceste substanţe nu sunt nocive. Problemele apar însă când chimicalele se amestecă între ele, rerzultând astfel un cocktail toxic pentru sistemul reproducător.

Cercetările trebuie continuate, pentru a fi testaţi şi alţi aditivi şi pentru ca experimentele să fie realizate pe subiecţi umani, aceasta fiind cea mai corectă metodă de testare.

Sursa: Guardian