Home » D:News » Chipul primului european, reconstituit dupa fosile din Muntii Carpati

Chipul primului european, reconstituit dupa fosile din Muntii Carpati

Publicat: 04.05.2009
O echipa de cercetatori britanici, in frunte cu antropologul Alice Roberts, a reusit reconstituirea in premiera a chipului celui considerat cel mai vechi Homo Sapiens din Europa. Barbatul sau femeia – este imposibil de determinat sexul exemplarului in cauza – a trait in urma cu aproximativ 35.000 – 36.000 de ani pe teritoriul de astazi al Romaniei, in sudul Muntilor Carpati.

Singurele fragmente osoase descoperite au fost o parte de mandibula si cateva bucati fosillizate de craniu, fosile scoase la lumina in anul 2002, intr-o pestera in care au mai fost descoperite ramasite de ursi preistorici. Cercetatorii au reusit insa sa reconstituie fidel trasaturile lui Homo Sapiens, unul dintre oamenii care la momentul ajungerii in Europa se intalnea cu cealalta specie umana, omul de Neanderthal.

„Chipul nu arata ca unul tipic european, asiatic sau macar african. De fapt, el pare o mixtura din toate acestea. Te gandesti in acel moment ca, in realitate, la asta te asteptai de la cineva care a facut parte dintre primele populatii de Homo Sapiens care au ajuns in Europa”, afirma Alice Roberts.

Craniul reconstituit este in mare parte asemanator cu cel al oamenilor moderni. Cu toate acestea, sub vizibile inca trasaturile arhaice ale acestuia, cel mai bun exemplu constituindu-l dintii foarte largi.

„Luata in ansamblu, reconstituirea reprezinta prima dovada bine documentata a modului in care aratau oamenii in momentul in care au inceput cucerirea Europei”, concluzioneaza Erik Trinkaus, cerecetor american din cadrul Universitatii Washington, Missouri.

Sursa&Foto:DailyMail