Home » Istorie » O lume uitată: Dovezi cu privire la existenţa unui continent pierdut, vechi de 3 miliarde de ani, descoperite de savanţi

Publicat: 06.02.2017
Dispariţia continentului Mauritia a fost cauzată de un cumul de evenimente naturale, precum erupţiile vulcanice şi mişcarea plăcilor tectonice.

Relicve ale continentului pierdut se pot găsi, de asemenea, şi sunt în Oceanul Indian, relatează Science News.

Cercetătorii au descoperit mici cristale de zircon pe Insula Mauritius, care se află la est de continentul Africii. Aceştia au aflat că aceste cristale datează de acum 2,5 – 3 miliarde ani. Aceste cristale sunt cu mult mai vechi decât insula în sine. Această descoperire a fost publicată pe 31 ianuarie, în Nature Communications.

Ipoteza cercetătorilor este că zirconul provine dintr-un continent dispărut numit Mauritia care era legat de India şi Madagascar.

În urma analizelor, geologul Lewis Ashwal de la Universitatea Witwatersrand din Johannesburg, alături de echipa sa, a aflat soarta acestui continent. Erupţiile vulcanice şi activitatea tectonică au dus la fragmentarea continentului, iar masa de teren a fost îngropată sub lavă. O parte din formaţiunile acestui continent, precum cristalele de zircon, au fost reciclate în procesul de formare a Insulei Mauritius.

A mai existat un studiu în care s-au descoperit cristale de zircon de acum 2 miliarde de ani, dar se credea că acestea au fost transportate de navele care circulau în jurul acestei zone şi aduse la mal de către valuri. Studiul de faţă infirmă această ipoteză, dezvăluind că aceste cristale sunt indici esenţiali în aflarea istoriei geologice a unui continent dispărut.

A fost descoperit un nou continent!

Supercontinentele viitorului: cum va arăta Pământul peste 200 de milioane de ani?

Antarctica, un continent cu păduri şi dinozauri