Home » Știință » A fost inventată pilula care ar putea înlocui efectuarea exerciţiilor fizice

A fost inventată pilula care ar putea înlocui efectuarea exerciţiilor fizice

Publicat: 08.05.2017
Pentru persoanele care nu pot realiza exerciţii fizice, cercetătorii au inventat pilula ce oferă beneficiile unui antrenament sportiv.

Deşi ideea unei ,,pilule de exerciţii” ar putea bucura persoanele leneşe, precum şoferii de tir sau corporatiştii, cercetătorii consideră că aceasta ar putea transforma viaţa persoanelor care nu sunt capabile să efectueze exerciţii fizice, fie din cauza obezităţii sau a unui handicap fizic, relatează The Guardian.

Cercetătorii au testat pilula pe şoarecii, cei cărora le-a fost administrată pilula au alergat 270 de minute până au fost extenuaţi, iar cei ce nu au primit pastila au alergat 160 de minute înainte de a-şi atinge limita fizică. Creşterea rezistenţei a fost acompaniată de alte beneficii fizice, şoarecii testaţi timp de opt săptămâni au reuşit să acumuleze mai puţină grăsime şi să controleze nivelul de zahăr din sânge, pastila având efecte benefice şi asupra persoanelor diabetice.

Principalul cercetător, Ronald Evans, din cadrul Institutului Salk, San Diego, a realizat descoperirea după ce a încercat să afle ce este rezstenţa la o scală moleculară ,,Dacă am înţelege ştiinţa, am putea înlocui exerciţiile fizice cu o pilulă,” spune el.

În timpul testelor, medicamentul a schimbat activitatea a 1000 de gene. Majoritatea genelor au devenit mult mai active în procesul de ardere a grăsimilor. În timp ce alte gene au fost suprimate, inclusiv acelea care transformă zahărul în energie.