Home » Știință » ”O pungă de gunoi goală” a fost detectată pe orbita Pământului

”O pungă de gunoi goală” a fost detectată pe orbita Pământului

Publicat: 31.01.2019
Deşi nu este vorba despre descoperirea unei noi Luni ce orbitează Pământul, cercetătorii au observat un satelit artificial ce le aminteşte astronomilor de o pungă goală de gunoi.

Telescopul ATLAS (Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System) din Haleakala, Hawaii, a observat obiectul misterios ce a fost denumit „A10bMLz”.

Acesta a fost analizat apoi cu ajutorul Observatoarelor Northolt Branch din Londra, iar specialiştii au determinat că masa obiectului este mult mai mică decât mărimea sa, scrie CNET. „Acest lucru sugerează că este ceea ce denumim >. Practic, o bucată de material uşor (probabil folie metalică) rămasă în urma lansării unei rachete. Nu este clar, însă, când a fost lansat A10bMLz”, au scris astronomii pe pagina de Facebook a observatorului.

Astfel de „pungi de gunoi goale” au mai fost observate anterior, dar cea detectată recent are o orbită neobişnuită aflată la 600 kilometri de suprafaţa Pământului. Alte obiecte de acest tip fiind la distanţe mult mai apropiate de sol.

Masa redusă a obiectului arată că poate fi împinsă cu uşurinţă în diferite direcţii doar de presiunea radiaţiilor ce provin de la Soare. Oamenii de ştiinţă au determinat că obiectul ar putea arde în atmosfera superioară a Pământului în următoarele luni.

Cercetătorii au descoperit originile unui obiect ”fantomă” observat pe cer în urmă cu peste 25 de ani