Home » D:News » UE se pregăteşte de clipa în care vom avea fiecare aeronava proprie

UE se pregăteşte de clipa în care vom avea fiecare aeronava proprie

Publicat: 06.07.2011
Atunci când toţi oamenii vor putea avea propriile elicoptere pe care să le piloteze, vor fi necesare tehnologii suplimentare care să limiteze riscul coliziunilor în aer.

Comisia Europeană ia în calcul posibilitatea ca fiecare om să
deţină un vehicul zburător şi este îngrijorată de modul în care
escadrilele piloţilor neexperimentaţi se vor descurca cu o astfel
de libertate tridimensională.

Din acestă cauză Comisia Europeană a demarat un proiect de
cercetare de 4.3 milioane de euro, numit MyCopter, care are
ca scop asigurarea că vehiculele aeriene personale (VAP) pot zbura
în grupuri organizate, „simţind” celelalte vehicule din jurul
lor.

„Acum se pune problema când vom avea acces la aceste
vehicule, nu dacă vom avea”
, susţine Heinrich Bülthoff de
la Institutul Max Planck pentru Cibernetică Biologică din Tübingen,
Germania.

Terrafugia este o companie formată de absolvenţi ai Institutului
Tehnologic din Massachusetts care are ca scop exploatarea
invenţiilor dezvoltate în cadrul universităţilor. Compania
speră ca anul viitor să lanseze „Transition”, o aeronavă uşoară
propulsată de elice, care poate să aterizeze pe o pistă, să îşi
plieze aripile şi să fie condusă în continuare la fel ca o
maşină
. Lucrările nu au evoluat mereu conform planului,
deşi în domeniul propulsiei avioanelor uşoare se fac progrese
remarcabile datorită evoluţiei dronelor-elicopter.

În ciuda progresului proiectului demarat de Terrafugia, MyCopter
se concentrează asupra elicopterelor de tip VAP, deoarece acestea
nu vor avea nevoie de o pistă: poţi decola cu acest vehicul
dintr-un spaţiu de parcare. „Căutăm căi de decolare şi aterizare
verticală, deoarece nu vrem să depindem de aeroporturi pentru a
putea călători. În orice caz, mai există o problemă: nu ne aşteptăm
ca şoferii obişnuiţi de maşini să ştie cum să piloteze un
elicopter”.

Membrii proiectului MyCopter urmăresc să instituie norme
de zbor autonom, inclusiv de detecţie, de deplasare în grupuri, de
control şi de simulare, toate acestea pentru a dezvolta interfeţe
simple pentru viitorii piloţi.

Dezvoltarea unui senzor precis va fi cel mai important lucru
pentru MyCopter. Echipa condusă de Dario Floreano de la Şcoala
Politehnică Federală din Lausanne caută combinaţia optimă de
senzori anticoliziune de care au nevoie vehiculele aeriene cu
caracter personal. Cercetătorii proiectează un sistem în care
fiecare vehicul emite semnale radio către toate celelalte şi
măsoară semnalul tipul necesar pentru a primi un semnal de răspuns,
pentru a se menţine la o distanţă sigură. „Va funcţiona chiar şi
când GPS-ul nu va fi pornit”, susţine Floreano, adăugând că un
astfel de sistem este acum testat pe un grup de zece roboţi cu
patru rotoare, ca parte a proiectului Swarmanoid finanţat de
Comisia Europeană.

Echipa lui Floreano a dezvoltat deja senzori de imagine cu
acoperire de 360 de grade. Dacă vizibilitatea este slabă,
senzorii acustici intră în acţiune. „Se pot calcula viteza cu care
merge o aeronavă şi distanţa la care aceasta se află cu ajutorul
zgomotului pe care aceasta îl face”
, susţine Floreano.

Vor fi testaţi şi senzorii necesari tehnologiei LIDAR (metoda
optică de sondare la distanţă. Echipa de la Şcoala Politehnică
Federală din Lausanne speră să construiască un sistem de senzori ca
exemplu până în anul 2014.

Din fericire, unele din descoperirile MyCopter vor fi aplicate
înainte de lansarea pe piaţă a elicopterelor: dezvoltarea unor
algoritmi de deplasare în grupuri vor face mai uşor zborul dronelor
în spaţiul aerian civil, iar interfeţele mai simple ar putea face
mai lejer zborul cu aceste vehicule aeriene.

În ceea ce priveşte înlocuirea automobilelor, există tehnologia
de construire a noilor vehicule, dar „realizarea acestora la
preţuri accesibile este o altă problemă”, declară Bülthoff.

Sursa:
NewScientist

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Decizie pentru Volkswagen și alți producători auto în scandalul manipulării emisiilor
Decizie pentru Volkswagen și alți producători auto în scandalul manipulării emisiilor
Cercetătorii au aflat în sfârșit cum ajung căldura și frigul la creier
Cercetătorii au aflat în sfârșit cum ajung căldura și frigul la creier
Dinți vechi de 4.000 de ani conțin cele mai vechi dovezi că oamenii mestecau nuci psihoactive
Dinți vechi de 4.000 de ani conțin cele mai vechi dovezi că oamenii mestecau nuci psihoactive
Adevărul despre omul care a scris cele mai interzise cărți din istorie. Marchizul de Sade, părinte al literaturii obscene sau geniu al libertății absolute?
Adevărul despre omul care a scris cele mai interzise cărți din istorie. Marchizul de Sade, părinte al literaturii obscene ...
Stimularea cerebrală la domiciliu cu ajutorul inteligenței artificiale ar putea îmbunătăți concentrarea
Stimularea cerebrală la domiciliu cu ajutorul inteligenței artificiale ar putea îmbunătăți concentrarea
Material rezistent la căldură, descoperit într-un meteorit prăbușit pe Pământ în 1724
Material rezistent la căldură, descoperit într-un meteorit prăbușit pe Pământ în 1724
Un submersibil chinez a găsit o adevărată colonie de creaturi în Groapa Marianelor
Un submersibil chinez a găsit o adevărată colonie de creaturi în Groapa Marianelor
Un misterios „dar către zei” de acum 2.500 de ani a fost, în sfârșit, identificat
Un misterios „dar către zei” de acum 2.500 de ani a fost, în sfârșit, identificat
738 de zile într-un copac: Povestea lui Julia Butterfly Hill. Protest împotriva defrișărilor
738 de zile într-un copac: Povestea lui Julia Butterfly Hill. Protest împotriva defrișărilor
Christoph Waltz, singurul actor austriac cu două Oscaruri. De la Viena la Hollywood
Christoph Waltz, singurul actor austriac cu două Oscaruri. De la Viena la Hollywood
Femeile au un miros specific în perioada de ovulație, iar asta le face mai atragătoare pentru bărbați
Femeile au un miros specific în perioada de ovulație, iar asta le face mai atragătoare pentru bărbați
Cum ne influențează genele simțul mirosului? Iată ce au descoperit cercetătorii!
Cum ne influențează genele simțul mirosului? Iată ce au descoperit cercetătorii!
Test de cultură generală. De ce la înălțime sar parașutiștii?
Test de cultură generală. De ce la înălțime sar parașutiștii?
Veste bună pentru cei care visează la colonizarea planetei Marte! Ce au descoperit oamenii de știință?
Veste bună pentru cei care visează la colonizarea planetei Marte! Ce au descoperit oamenii de știință?
Creșterea prețurilor începând din august aduce anxietate și stres pentru români
Creșterea prețurilor începând din august aduce anxietate și stres pentru români
Volodimir Zelenski cere „schimbarea regimului” din Rusia
Volodimir Zelenski cere „schimbarea regimului” din Rusia
Berea este mai mult decât o simplă băutură pentru români, arată un studiu
Berea este mai mult decât o simplă băutură pentru români, arată un studiu
În urmă cu 82 de ani, aviaţia americană suferea o înfrângere de proporţii. Se întâmpla la Ploieşti. Povestea din spatele operaţiunii Tidal Wave
În urmă cu 82 de ani, aviaţia americană suferea o înfrângere de proporţii. Se întâmpla la Ploieşti. Povestea din ...