Home » D:News » UE se pregăteşte de clipa în care vom avea fiecare aeronava proprie

UE se pregăteşte de clipa în care vom avea fiecare aeronava proprie

Publicat: 06.07.2011
Atunci când toţi oamenii vor putea avea propriile elicoptere pe care să le piloteze, vor fi necesare tehnologii suplimentare care să limiteze riscul coliziunilor în aer.

Comisia Europeană ia în calcul posibilitatea ca fiecare om să
deţină un vehicul zburător şi este îngrijorată de modul în care
escadrilele piloţilor neexperimentaţi se vor descurca cu o astfel
de libertate tridimensională.

Din acestă cauză Comisia Europeană a demarat un proiect de
cercetare de 4.3 milioane de euro, numit MyCopter, care are
ca scop asigurarea că vehiculele aeriene personale (VAP) pot zbura
în grupuri organizate, „simţind” celelalte vehicule din jurul
lor.

„Acum se pune problema când vom avea acces la aceste
vehicule, nu dacă vom avea”
, susţine Heinrich Bülthoff de
la Institutul Max Planck pentru Cibernetică Biologică din Tübingen,
Germania.

Terrafugia este o companie formată de absolvenţi ai Institutului
Tehnologic din Massachusetts care are ca scop exploatarea
invenţiilor dezvoltate în cadrul universităţilor. Compania
speră ca anul viitor să lanseze „Transition”, o aeronavă uşoară
propulsată de elice, care poate să aterizeze pe o pistă, să îşi
plieze aripile şi să fie condusă în continuare la fel ca o
maşină
. Lucrările nu au evoluat mereu conform planului,
deşi în domeniul propulsiei avioanelor uşoare se fac progrese
remarcabile datorită evoluţiei dronelor-elicopter.

În ciuda progresului proiectului demarat de Terrafugia, MyCopter
se concentrează asupra elicopterelor de tip VAP, deoarece acestea
nu vor avea nevoie de o pistă: poţi decola cu acest vehicul
dintr-un spaţiu de parcare. „Căutăm căi de decolare şi aterizare
verticală, deoarece nu vrem să depindem de aeroporturi pentru a
putea călători. În orice caz, mai există o problemă: nu ne aşteptăm
ca şoferii obişnuiţi de maşini să ştie cum să piloteze un
elicopter”.

Membrii proiectului MyCopter urmăresc să instituie norme
de zbor autonom, inclusiv de detecţie, de deplasare în grupuri, de
control şi de simulare, toate acestea pentru a dezvolta interfeţe
simple pentru viitorii piloţi.

Dezvoltarea unui senzor precis va fi cel mai important lucru
pentru MyCopter. Echipa condusă de Dario Floreano de la Şcoala
Politehnică Federală din Lausanne caută combinaţia optimă de
senzori anticoliziune de care au nevoie vehiculele aeriene cu
caracter personal. Cercetătorii proiectează un sistem în care
fiecare vehicul emite semnale radio către toate celelalte şi
măsoară semnalul tipul necesar pentru a primi un semnal de răspuns,
pentru a se menţine la o distanţă sigură. „Va funcţiona chiar şi
când GPS-ul nu va fi pornit”, susţine Floreano, adăugând că un
astfel de sistem este acum testat pe un grup de zece roboţi cu
patru rotoare, ca parte a proiectului Swarmanoid finanţat de
Comisia Europeană.

Echipa lui Floreano a dezvoltat deja senzori de imagine cu
acoperire de 360 de grade. Dacă vizibilitatea este slabă,
senzorii acustici intră în acţiune. „Se pot calcula viteza cu care
merge o aeronavă şi distanţa la care aceasta se află cu ajutorul
zgomotului pe care aceasta îl face”
, susţine Floreano.

Vor fi testaţi şi senzorii necesari tehnologiei LIDAR (metoda
optică de sondare la distanţă. Echipa de la Şcoala Politehnică
Federală din Lausanne speră să construiască un sistem de senzori ca
exemplu până în anul 2014.

Din fericire, unele din descoperirile MyCopter vor fi aplicate
înainte de lansarea pe piaţă a elicopterelor: dezvoltarea unor
algoritmi de deplasare în grupuri vor face mai uşor zborul dronelor
în spaţiul aerian civil, iar interfeţele mai simple ar putea face
mai lejer zborul cu aceste vehicule aeriene.

În ceea ce priveşte înlocuirea automobilelor, există tehnologia
de construire a noilor vehicule, dar „realizarea acestora la
preţuri accesibile este o altă problemă”, declară Bülthoff.

Sursa:
NewScientist

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Lepra, între istorie și știință: ce înseamnă cu adevărat această boală și cât de mare este riscul astăzi
Lepra, între istorie și știință: ce înseamnă cu adevărat această boală și cât de mare este riscul astăzi
O navă spațială NASA de pe orbita planetei Marte s-a deconectat în mod misterios
O navă spațială NASA de pe orbita planetei Marte s-a deconectat în mod misterios
Fibrele, noul ingredient-vedetă. „Este un nutrient de care oamenii chiar au nevoie”
Fibrele, noul ingredient-vedetă. „Este un nutrient de care oamenii chiar au nevoie”
Nichita Stănescu, geniul răsfăţat de Ceauşeşti care a consumat alcool până a murit. „A făcut şi el un pact cu diavolul”
Nichita Stănescu, geniul răsfăţat de Ceauşeşti care a consumat alcool până a murit. „A făcut şi el un pact cu diavolul”
Gigantul Netflix, păcălit cu milioane de dolari de un regizor cunoscut de la Hollywood
Gigantul Netflix, păcălit cu milioane de dolari de un regizor cunoscut de la Hollywood
Locurile din avion pe care pasagerii ar trebui să le evite pe cât posibil
Locurile din avion pe care pasagerii ar trebui să le evite pe cât posibil
Interesul SUA pentru Groenlanda, motiv de panică pentru serviciile secrete daneze
Interesul SUA pentru Groenlanda, motiv de panică pentru serviciile secrete daneze
Unde ajung bagajele pierdute în aeroport?
Unde ajung bagajele pierdute în aeroport?
Oamenii tocmai acum realizează că Pământul are o coadă, care se întinde pe milioane de kilometri
Oamenii tocmai acum realizează că Pământul are o coadă, care se întinde pe milioane de kilometri
Un simplu truc cu lumina dezvăluie căi cerebrale ascunse în detaliu microscopic
Un simplu truc cu lumina dezvăluie căi cerebrale ascunse în detaliu microscopic
Ce a descoperit o echipă de cercetători în structura termică de sub Groenlanda?
Ce a descoperit o echipă de cercetători în structura termică de sub Groenlanda?
A fost recuperată prima comoară de pe „Sfântul Graal al epavelor”
A fost recuperată prima comoară de pe „Sfântul Graal al epavelor”
Copilăria lângă un părinte narcisic: consecințe emoționale și drumul către vindecare
Copilăria lângă un părinte narcisic: consecințe emoționale și drumul către vindecare
Cuvintele care vindecă: cum să vorbești ca să fii auzit, respectat și înțeles
Cuvintele care vindecă: cum să vorbești ca să fii auzit, respectat și înțeles
Cum a devenit „narcisismul” unul dintre cele mai folosite cuvinte ale psihologiei moderne
Cum a devenit „narcisismul” unul dintre cele mai folosite cuvinte ale psihologiei moderne
Cum facem iubirea să reziste până la adânci bătrâneți?
Cum facem iubirea să reziste până la adânci bătrâneți?
Test de cultură generală. De ce câinilor le place să ascundă lucruri?
Test de cultură generală. De ce câinilor le place să ascundă lucruri?
Obiectul interstelar 3I/ATLAS transportă ingredientele vieții, confirmă NASA
Obiectul interstelar 3I/ATLAS transportă ingredientele vieții, confirmă NASA