Home » Cultură » Test de cultură generală. Ce plantă mai era numită „penicilină rusească”?

Test de cultură generală. Ce plantă mai era numită „penicilină rusească”?

Publicat: 12.03.2024

Ce plantă mai era numită „penicilină rusească”? Utilizarea ei din prezent nu duce deloc cu gândul la medicină.

Așadar, ce plantă mai era numită „penicilină rusească”? Răspuns: usturoiul.

În 1858, Louis Pasteur a descoperit că usturoiul are proprietăți antibacteriene. În timpul ambelor războaie mondiale, usturoiul a fost folosit ca antiseptic pe câmpul de luptă, fiind poreclit „penicilina rusească”, conform Britannica.

Ce plantă mai era numită „penicilină rusească”?

Usturoiul a ajuns să fie numit „penicilina rusească” în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial pentru că, după ce au rămas fără antibiotice, rușii au început să-și trateze soldații răniți pe front cu această plantă, explică Mashed. Se spune că pastele medicinale (sau cataplasmele) obținute cu usturoi erau folosite pentru a preveni infectarea rănilor deschise.

Printre descoperirile lui Louis Pasteur se numără asimetria moleculară, faptul că moleculele pot avea aceeași compoziție chimică, dar structuri diferite; că fermentația este cauzată de microorganisme; și că virulența poate fi crescută sau scăzută. De asemenea, el a respins teoria generației spontane și a contribuit la teoria microbilor și la studiul bolilor infecțioase, potrivit Britannica.

Louis Pasteur este cunoscut în special pentru inventarea procesului care îi poartă numele, pasteurizarea. Pasteurizarea ucide microbii și previne alterarea în bere, lapte și alte produse. În munca sa cu viermii de mătase, Pasteur a dezvoltat practici care sunt folosite și astăzi pentru prevenirea bolilor la ouăle de vierme de mătase.

Cine a descoperit proprietățile usturoiului?

Utilizând teoria sa a microbilor în cauzarea bolilor, el a dezvoltat, de asemenea, vaccinuri pentru holera aviară, antrax și turbare.

Pozițiile academice ale lui Pasteur au fost numeroase, iar realizările sale științifice i-au adus cea mai înaltă distincție a Franței, Legiunea de Onoare, precum și alegerea în Académie des Sciences și numeroase alte distincții. Astăzi există aproximativ 30 de institute și un număr impresionant de spitale, școli, clădiri și străzi care poartă numele său, o serie de onoruri acordate unui număr mic de oameni de știință.

Charles Richter, iniţiatorul celebrei scări de magnitudine Richter, a devenit seismolog dintr-o „eroare”

Sigmund Freud, psihiatrul care a scandalizat lumea ştiinţifică. Ce ascund visele şi sexualitatea reprimată – VIDEO

Omul care a revoluţionat matematica. Cum a reuşit Leonhard Euler să schimbe ştiinţele exacte?

Eugene Paul Louis Schueller, chimistul care a fondat L’Oréal. „O companie nu înseamnă ziduri și mașini, ci oameni, oameni, oameni, oameni”