Mulți șoferi s-au întrebat de ce geamurile laterale ale mașinilor nu sunt echipate cu ștergătoare așa cum sunt cele de pe parbriz.
Uneori, există această nevoie, în special în condiții de ploaie sau ninsoare, atunci când vizibilitatea laterală a șoferilor poate fi afectată.
Există mai multe posibile motive practice și de design care ar putea explica această absență, potrivit ToDriveFor.
Adăugarea ștergătoarelor pe geamurile laterale ar putea compromite liniile aerodinamice ale mașinii, crescând rezistența la înaintare și, implicit, consumul de combustibil. Producătorii auto prioritizează un design care optimizează fluxul de aer în jurul vehiculului pentru a îmbunătăți eficiența.
Implementarea unor mecanisme suplimentare pentru ștergătoarele laterale ar crește complexitatea și costurile de producție ale vehiculului. Fiecare componentă adăugată necesită întreținere și poate fi predispusă la defecțiuni, ceea ce ar putea duce la cheltuieli suplimentare.
De altfel, Geamurile laterale sunt, de obicei, protejate de oglinzile laterale și de structura caroseriei, ceea ce reduce acumularea directă de apă sau zăpadă. În plus, șoferii au posibilitatea de a deschide ușor geamurile pentru a îndepărta manual apa sau pentru a îmbunătăți vizibilitatea, dacă este necesar.
Un alt motiv pentru care geamurile laterale nu au ștergătoare este faptul că acestea sunt tratate adesea cu substanțe hidrofobe sau sunt fabricate din sticlă care permite scurgerea rapidă a apei.
Acest tratament face ca picăturile de apă să alunece ușor de pe suprafața geamului, reducând astfel nevoia unui sistem de curățare activ. În plus, oglinzile laterale moderne pot avea încălzire integrată, ceea ce ajută la evaporarea apei sau gheții și contribuie indirect la menținerea clarității vizuale în lateral.
Nu există cerințe legale care să impună echiparea geamurilor laterale cu ștergătoare. Conform manualului de inspecție tehnică din Regatul Unit, de exemplu, accentul este pus pe funcționarea corectă a ștergătoarelor și a sistemului de spălare a parbrizului frontal, fără mențiuni specifice despre geamurile laterale.
Mașinile devin tot mai mari și nu mai încap în locurile de parcare obișnuite
4 din 10 mașini verificate de RAR anul trecut sunt pericole pe roți
Anomalie în China: Tesla dă în judecată șoferii care se plâng de defecțiuni la mașini