Home » D:News » Un nou studiu arată ce trebuie să mănânci pentru a trăi mai mult

Un nou studiu arată ce trebuie să mănânci pentru a trăi mai mult

Publicat: 02.04.2013
Un nou studiu publicat în cursul acestei săptămâni în Statele Unite ale Americii arată că persoanele cu vârste mai mari de 65 de ani care consumă peşte trăiesc, în medie, cu doi ani mai mult decât oamenii care nu se hrănesc cu acizii graşi omega-3 ce se găsesc în carnea de peşte.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care prezentau un nivel ridicat al acizilor graşi omega-3 aveau, totodată, un risc de a deceda cu 27% mai scăzut, iar riscul de a muri în urma unei afecţiuni cardiace era cu 35% mai mic decât în cazul persoanelor care aveau un nivel scăzut al acestor acizi graşi.

Studiul a fost realizat de oamenii de ştiinţă de la Harvard School of Public Health şi a fost publicat în jurnalul ştiinţific Annals of Internal Medicine.

Deşi alte cercetări mai vechi au demonstrat existenţa unei legături între acizii graşi omega-3 şi riscul scăzut de afecţiuni cardiace, acest studiu a analizat datele existente despre persoanele în vârstă pentru a stabili dacă există vreo legătură între consumul de peşte şi riscul de deces.

Oamenii de ştiinţă au analizat 16 ani de date colectate de la 2.700 de adulţi americani cu vârste mai mari de 65 de ani. Participanţii la studiu nu consumau suplimente cu ulei de peşte, pentru a elimina confuzia provocată de diferenţele între acizii graşi omega-3 obţinuţi din suplimente şi cei obţinuţi din dietă.

Persoanele care aveau cel mai mare nivel al acizilor graşi omega-3 în corp, ce pot fi obţinuţi din surse precum somonul, tonul, halibutul, heringul sau macroul, prezentau cel mai mic risc de a muri din orice cauză, trăind în medie cu 2,2 ani mai mult decât persoanele care prezentau cel mai scăzut nivel al acestor acizi graşi.

Cercetătorii au identificat o legătură puternică între acidul docosahexaenoic (DHA) şi riscul scăzut de a muri în urma unei probleme de inimă. Acidul eicosapentaenoic (EHA) prezenta o legătură puternică cu un risc mai mic de atac de cord nonfatal, iar acidul docosapentaenoic (DPA) era asociat unui risc scăzut de a muri în urma unui accident vascular cerebral.

Rezultatele pozitive se menţineau chiar şi după ce cercetătorii au ajustat datele pentru a ţine seama de factorii demografici, de stil de viaţă şi de dietă.

„Studiul nostru subliniază importanţa pe care un nivel adecvat de omega-3 în sânge îl are pentru sănătatea cardiovasculară, sugerând că în anii bătrâneţii aceste beneficii duc la o viaţă mai îndelungată”, a comentat Dariush Mozaffarian, principalul autor al studiului şi totodată profesor în cadrul departamentului de epidemiologie al Harvard School of Public Health.

„Cel mai mare efect benefic se înregistrează în rândul persoanelor care trec de la consum zero la un consum moderat de peşte, adică aproximativ două porţii de peşte gras pe săptămână”, a concluzionat Mozaffarian.

Sursa: AFP

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cristalele de spațiu-timp ar putea genera găuri negre rare
Cristalele de spațiu-timp ar putea genera găuri negre rare
Cimpanzeii reacționează negativ la nedreptate, mai ales când partenerii apropiați sunt în apropiere
Cimpanzeii reacționează negativ la nedreptate, mai ales când partenerii apropiați sunt în apropiere
Războiul ca răspuns la frică: Planurile care au schimbat istoria Europei
Războiul ca răspuns la frică: Planurile care au schimbat istoria Europei
O structură uriașă se ascunde sub gheața Antarcticii
O structură uriașă se ascunde sub gheața Antarcticii
77 de schelete fără cap, găsite într-o groapă comună antică din Slovacia
77 de schelete fără cap, găsite într-o groapă comună antică din Slovacia
Astronomii au descoperit un vânt înfricoșător care distruge galaxii întregi
Astronomii au descoperit un vânt înfricoșător care distruge galaxii întregi
În urma cu 64 de ani se înfiinţa varianta europeană a NASA
În urma cu 64 de ani se înfiinţa varianta europeană a NASA
Unul dintre liderii apropiați de Vladimir Putin este „sigur” că războaiele se vor încheia în 2026
Unul dintre liderii apropiați de Vladimir Putin este „sigur” că războaiele se vor încheia în 2026
Este oficilal! Elon Musk este primul trilionar din istoria omenirii
Este oficilal! Elon Musk este primul trilionar din istoria omenirii
Unde se câștigă cele mai mari salarii în România?
Unde se câștigă cele mai mari salarii în România?
Ce cred pisicile că se întâmplă atunci când stăpânii pleacă de acasă?
Ce cred pisicile că se întâmplă atunci când stăpânii pleacă de acasă?
Mesajul transmis de Kim Jong Un lui Vladimir Putin de Ziua Națională a Rusiei
Mesajul transmis de Kim Jong Un lui Vladimir Putin de Ziua Națională a Rusiei
Cum renunțăm la obiceiurile proaste? O substanță chimică din creier, recent descoperită, deține secretul
Cum renunțăm la obiceiurile proaste? O substanță chimică din creier, recent descoperită, deține secretul
Asteroidul care a distrus dinozaurii ar fi creat un habitat care a durat 8 milioane de ani
Asteroidul care a distrus dinozaurii ar fi creat un habitat care a durat 8 milioane de ani
Există sau nu Planeta 9 în Sistemul Solar? O descoperire pune la îndoială teoria astronomilor!
Există sau nu Planeta 9 în Sistemul Solar? O descoperire pune la îndoială teoria astronomilor!
Telescopul James Webb dezvăluie două amurguri complet diferite pe o lume extraterestră
Telescopul James Webb dezvăluie două amurguri complet diferite pe o lume extraterestră
Veolia România a premiat câștigătorii concursului de biodiversitate „Olimpiada Natura dintre Ape”, prima ediție organizată la nivel național
Veolia România a premiat câștigătorii concursului de biodiversitate „Olimpiada Natura dintre Ape”, prima ediție ...
Păsările izolate pe insule evoluează diferit față de restul speciei
Păsările izolate pe insule evoluează diferit față de restul speciei