Home » D:News » Descoperire rară: arheologii au dezgropat o coadă de dinozaur intactă (Foto/Video)

Autor: Maria Olaru 07.23.2013
O echipă de arheologi a descoperit rămăşiţele fosilizate ale unei cozi de dinozaur de acum 72 de milioane de ani. Descoperirea a fost făcută de specialiştii de la National Institute for Anthropology and History (INAH) în deşertul din nordul Mexicului.

Pe lângă faptul că este pentru prima dată când în Mexic are loc o astfel de descoperire, specialiştii susţin că această coadă are o lungime de 5 metri şi că ea s-a păstrat surprinzător de bine.

Descoperire rară: arheologii au dezgropat o coadă de dinozaur intactă    (Foto: INAH)Descoperire rară: arheologii au dezgropat o coadă de dinozaur intactă

Arheologii de la INAH şi National Autonomous University of Mexico (UNAM) spun că rămăşiţele i-au aparţinut unui hadrosaur.

Coada, descoperită în apropierea unui mic oraş numit General Cepeda, ar fi măsurat cât jumătate din lungimea totală a animalului, estimează specialiştii. După ce au petrecut 20 de zile curăţând rocile şi praful de pe rămăşiţe, arheologii au ajuns la concluzia că cele 50 de vertebre ale cozii sunt intacte.

În jurul cozii s-au mai descoperit şi alte oase fosilizate, printre care şi o parte din şold.

De asemenea, potrivit INAH, se pare că se întâmplă foarte rar ca arheologii să descopere o coadă de dinozaur. Noua descoperire are potenţialul de a-i ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine familia hadrosaur şi să afle mai multe informaţii privind bolile care afectau oasele dinozaurilor. Până acum, cercetări anterioare au constatat că dinozaurii sufereau de boli ale oaselor similare cu cele ale oamenilor. Mai exact, s-au găsit fosile ale unor astfel de animale ce suferiseră de artrită sau care aveau tumori.

Până acum, oseminte ale dinozaurilor au mai fost descoperite şi în ale zone ale statului Coahuila, din nord-estul Mexicului. „Avem o istorie paleontologică bogată”, a explicat Francisco Aguilar, director INAH.

El a mai explicat că în timpul Cretacicului, perioadă care s-a încheiat acum 65 de milioane de ani, mare actuala parte centrală din nordul Mexicului se afla pe coastă, motiv pentru care acum cercetătorii găsesc aici atât rămăşiţele unor dinozauri marini, cât şi ale unora tereştri.