Home » D:News » Cercetătorii au descoperit o legătură neştiută între reprimarea emoţiilor şi riscul de a face cancer

Publicat: 09.09.2013
Timp de multă vreme, specialiştii au afirmat că suprimarea emoţiilor are un efect negativ asupra sănătăţii mentale şi fizice. Acum, cercetătorii afirmă că este posibil ca acest act să ne facă să trăim mai puţin.

Cel mai nou studiu realizat de experţi de la Harvard School of Public Health şi de la Universitatea Rochester arată că persoanele care îşi reprimă sentimentele prezintă un risc cu o treime mai mare de a muri la vârste tinere decât oamenii care îşi exprimă emoţiile.

Cercetătorii au descoperit că riscul de moarte prematură din toate cauzele creşte cu aproximativ 35% în rândul celor care nu comunică ceea ce simt. De asemenea, atunci când oamenii de ştiinţă au analizat cauzele specifice ale deceselor au descoperit că riscul de probleme cardiace creştea cu 47%, iar riscul de cancer creştea cu 70%.

Studiul publicat în Journal of Psychosomatic Research sugerează că reprimarea emoţiilor are consecinţe mai grave decât se credea până acum.

Cercetarea a fost efectuată pe 796 de bărbaţi şi femei cu o vârstă medie de 44 de ani care se înscriseseră la un studiu medical în 1996. În cadrul acelui studiu, participanţii răspundeau la un chestionar care evalua cât de des îşi reprimau emoţiile.

Voluntarii spuneau dacă sunt de acord sau nu, pe o scară de la 1 la 5, cu afirmaţii precum „atunci când sunt nervos îmi fac sentimentele cunoscute” sau „încerc să fiu plăcut astfel încât să nu-i supăr pe alţii”.

Sondajul a fost repetat 12 ani mai târziu, iar între timp 111 dintre participanţii la studiu muriseră, majoritatea din cauza problemelor cardiace sau a cancerului.

Atunci când cercetătorii au analizat scorurile emoţionale, ei au descoperit cu surprindere că cea mai mare rată a deceselor se întâlnea în rândul celor ce-şi reprimau emoţiile şi care nu comunicau ce simţeau.

Nu este clar mecanismul prin care emoţiile reprimate duc la o moarte prematură. O ipoteză sugerează că oamenii recurg la alcool, ţigări şi junk food pentru a putea gestiona emoţiile reprimate.

Altă ipoteză susţine că stresul menţinerii emoţiilor ascunse dereglează balanţa hormonală din corp, crescând riscul de a suferi de afecţiuni asociate vătămărilor celulare, cum ar fi problemele de inimă şi cancerul.

Cercetătorii subliniază că numărul de decese din studiu este mic, astfel că este nevoie de studii mai ample pe această temă.

„Rezultatele studiului arată o legătură semnificativă între un nivel ridicat de reprimare emoţională şi mortalitate”, concluzionează cercetătorii.

„Aceste rezultate sugerează că este nevoie de o investigaţie mai amănunţită a reprimării emoţionale ca factor de risc pentru deces”, spun specialiştii.