Home » D:News » Un medicament banal, existent deja în farmacii, poate distruge celulele infectate cu HIV

Publicat: 29.09.2013
Un nou studiu a scos la iveală că un medicament antifungic numit Ciclopirox poate distruge cultura de celule HIV, împiedicând virusul să mai revină. Vestea este incredibilă, dar momentan nu au fost realizate studii pe oameni.

Un medicament prescris adesea pentru tratarea unui tip de ciupercă a unghiei, pare să aibă un efect secundar neaşteptat: poate distruge celulele HIV în experimentele realizate în laborator. Într-un studiu realizat la Rutgers New Jersey Medical School s-a observat nu numai că Ciclopirox distruge celulele infectat cu HIV, dar şi că virusul nu mai revine.

Acelaşi grup de cercetători a arătat anterior că Ciclopirox inhibă expresia genelor HIV în studiile de laborator. Acum, ei au descoperit că medicamentul blochează funcţii esenţiale ale mitocondriilor, ceea ce însemnă că el permite reactivarea căilor de sinucidere ale celulei, salvându-le pe cele albe sănătoase.

Oamenii de ştiinţă susţin că tocmai această capacitate a virusului de a dezactiva sistemul de sinucidere al genelor făcea ca HIV-ul să fie foarte persistent, chiar şi în faţa tratamentelor agresive. În mod normal, acest sistem de sinucidere a celulelor este activat atunci când ele sunt expuse la infecţie. În schimb, celulele infectate cu HIV, care în cazurile normale, s-ar sinucide pentru a le feri pe cele sănătoase, sunt împiedicate să mai recurgă la acest gest altruist. Aici poate interveni Ciclopirox determinând celulele să revină la starea lor normală şi să se poată sinucide.

„Elementul cheie pe care îl au aceste medicamente diferă de cel al antiretroviralelor actuale, iar ele sunt destul de multe la număr şi au reuşit să facă o treabă destul de bună, distrugând celulele infectate cu HIV” a explicat Michael Matthews, coordonatorul studiului.

Fireşte, acum va fi nevoie ca oamenii de ştiinţă să realizeze studii clinice pe oameni pentru a studia eficienţa medicamentului ca potenţial tratament împotriva HIV. Însă, faptul că deja s-a demonstrat că el este sigur pentru un tip de uz uman, ar putea face ca procesul de aprobare să fie mai scurt decât de obicei.

Din nefericire, dr. Robert Gallo, profesorul de la Universitatea din Maryland cunoscut pentru participarea sa la descoperirea viruslui HIV în 1984, susţine că dacă se va dovedi că tratamentul distruge cu succes celulele infectate cu HIV, va fi nevoie ca el să fie unul sistemic şi nu topic.

„Pe de altă parte, îl cunosc pe Mike Matthews, iar el este un super om de ştiinţă, probabil cel mai bun. Este foarte interesant că [medicamentul] distruge celulele infectate. El ar putea fi foarte eficient dacă ar deveni sistemic şi dacă ar ucide numai celulele infectate cu HIV. Însă tratamentele topice sunt numai pentru prevenire. Singurul mod prin care l-ar putea folosi pentru terapie ar fi să îl utilizeze sistemic, ceea ce este foarte puţin probabil”, a mai declarat acesta.

Totuşi, Hartmut Hanauske-Abel, care lucrează alături de Matthews, susţine că într-o bună zi tratamentul topic ar putea fi utilizat ca unul sistemic, şi că Ciclopirox nu ar trebui să mai fie considerat doar un medicament topic.

Sursa: Cnet

Marcus Aurelius și înțelepciunea atemporală. „Fericirea vieții tale depinde de calitatea gândurilor tale”
Pablo Escobar, cel mai mare și mai bogat traficant de droguri
Putem suprima gândurile nedorite? Ar fi acest lucru benefic sau dăunător?
Premiul Nobel pentru Chimie 2022, acordat cercetătorilor Carolyn R. Bertozzi, Morten Meldal și K. Barry Sharpless
Ridicarea de greutăți la bătrânețe are mai multe beneficii decât se credea până acum
Test de cultură generală. Ce înseamnă CPU?
Astronomii au descoperit noi dovezi ale apei lichide sub calota polară sudică a lui Marte
Elon Musk și Volodimir Zelenski s-au certat pe Twitter după ce miliardarul a spus că „victoria Ucrainei este puțin probabilă”
Coreea de Nord a lansat cel puțin o rachetă balistică deasupra Japoniei
Cărturarul francmason care îi învăţa pe tineri carte gratuit
Ce măsuri iau fermierii europeni în cadrul crizei îngrășămintelor?
Începe procesul bărbatului acuzat de viol în parlamentul australian
Cum arată statuia lui Ghandi care a scandalizat India?
Cum vrea Australia să protejeze peste 100 de plante și animale în pericol de dispariție?
Marlon Brando, actorul care a refuzat Oscarul
Marius Tucă Show începe miercuri, 5 octombrie, de la ora 20.00, live pe gândul.ro
Lansarea misiunii Artemis I, amânată pentru jumătatea lunii noiembrie. De ce a fost anulată încercarea din octombrie?
Cum se mișcă bacteriile? Cercetătorii și-au dat seama abia după 50 de ani