Home » D:News » Anumite vitamine pot reduce performanţele sportive şi pot afecta antrenamentele. Ce au descoperit cercetătorii

Autor: Marius Comper 02.05.2014
Anumite suplimente cu vitamine administrate înaintea competiţiilor sportive de rezistenţă, cum ar fi cursele de maraton, ar putea crea dificultăţi atleţilor în timpul antrenamentului şi reduce performanţa, arată un studiu al cercetătorilor norvegieni, potrivit bbc.co.uk.

Cercetătorii norvegieni de la Şcoala de ştiinţe ale sportului din Oslo au afirmat într-un studiu, publicat în The Journal of Physiology, că sportivii ar trebui să utilizeze cu prudenţă suplimentele cu vitamina C şi E, deoarece acestea ar putea diminua reacţia muşchilor la exerciţiile fizice.

Pe parcursul unui test cu durata de 11 săptămâni, 54 de participanţi au primit zilnic fie 1.000 de miligrame de vitamina C, pe lângă 235 de miligrame de vitamina E sau o pastilă placebo, participând la antrenamente de patru ori pe săptămână.

Deşi nu au existat diferenţe în ceea ce priveşte performanţele atleţilor, în timpul testului de alergare pe o distanţă de 20 de metri, analiza mostrelor de sânge şi biopsia ţesuturilor au semnalat diferenţe la nivel muscular înainte şi după administrarea suplimentelor cu vitamine.

Fiecare celulă musculară conţine o multitudine de mitocondrii, care asigură energia la nivel muscular. În urma administrării suplimentelor, s-a constatat o scădere a producţiei de mitocondrii suplimentare, care să facă faţă solicitării musculare mai mari, presupusă de activitatea fizică.

„Rezultatele noastre arată că suplimentele cu vitamina C şi E au încetinit creşterea nivelului proteinelor mitocondriale, indusă de antrenamentul de rezistenţă, acestea fiind necesare îmbunătăţirii rezistenţei la efort a musculaturii. Conform cercetărilor noastre, suplimentele cu vitamina C şi E, luate în doze mari, ar trebui utilizate cu prudenţă, mai ales dacă organismul este supus unor antrenamente de rezistenţă”, a declarat Goran Paulsen, unul dintre cercetători.

Surse: Mediafax, BBC News, Wiley