Home » D:News » Fildeşul unui mamut din era glaciară a fost descoperit în Seattle (VIDEO)

Fildeşul unui mamut din era glaciară a fost descoperit în Seattle (VIDEO)

Autor: Marius Comper 02.17.2014
Fildeşul unui mamut din era glaciară a fost descoperit în Seattle (VIDEO)
Fildeşul unui mamut din era glaciară a fost descoperit într-un cartier din oraşul Seattle (SUA) de o echipă de muncitori ce efectua lucrări de canalizare, informează Reuters.

Potrivit paleontologilor de la Muzeul de cultură şi istorie naturală Burke din Seattle, fosila descoperită datează din era glaciară.

„Descoperirea unui fildeş de mamut în cartierul South Lake Union este o ocazie rară de a studia direct istoria naturală străveche din Seattle”, a spus Christian Sidor, curatorul muzeului.

Fildeşul de mamut a fost descoperit la o adâncime de aproximativ 12 metri, în timpul unor lucrări de instalare a sistemului de canalizare, în cartierul extrem de aglomerat South Lake Union, unde urmează să se construiască o clădire de apartamente.

Fosila a fost descoperită pe o proprietate privată, care nu este arondată unui sit arheologic, astfel încât cel care va decide ce se va întâmpla cu aceasta este proprietarul terenului, potrivit reprezentanţilor muzeului.

Deocamdată, fosila, care nu a fost excavată complet, se află pe terenul unde a fost descoperită, iar paleontologii speră că aceasta va fi donată muzeului.

Era glaciară se referă la era geologică a pleistocenului, cuprins între 1,6 milioane de ani şi 11.000 de ani în urmă.

Mamutul căruia i-a aparţinut fildeşul pare să fi trăit la sfârşitul pleistocenului, cu 16.000 – 60.000 de ani în urmă, a afirmat Christian Sidor.

Mamuţii, rudele îndepărtate ale elefanţilor, au sosit în America de Nord din Asia, cu aproximativ 2 milioane de ani în urmă, şi au dispărut după topirea gheţarilor, la sfârşitul erei glaciare.

Surse: Mediafax, Reuters, NPR