Home » D:News » Când sunt flămânzi, bărbaţii preferă un anume tip de femeie. Care este acesta şi cum explică specialiştii fenomenul?

Autor: Mihaela Stanescu 06.06.2014
Când le e foame, bărbaţii sunt mai atraşi de femeile cu forme mai pline. Dar şi femeile manifestă preferinţe diferite, dictate de foame, în ceea ce priveşte fizicul bărbaţilor: femeile flămânde preferă bărbaţii mai musculoşi. Deşi par doar amuzante, aceste descoperiri au implicaţii evolutive, privind biologia speciei umane, spun psihologii.

Un instinct străvechi îi îndeamnă pe oameni să dea prioritate, ca potenţiali parteneri de reproducere, acelor indivizi care par să aibă acces la resurse mai bune de hrană.

Aşa s-ar explica, spun cercetătorii, faptul că, sub imperiul foamei, oamenii se simt mai atraşi de persoane ce par bine hrănite.

Formele unei femei, cred oamenii de ştiinţă, în special mărimea bustului, ar fi un indicator al rezervelor de grăsime de care dispune corpul ei, acestea fiind, la rândul lor, un indicator al accesului la resurse de hrană.

Specialiştii de la University of Westminster au arătat unui număr de 124 de bărbaţi – dintre care jumătate erau flămânzi (nu mâncaseră de circa 6 ore), iar ceilalţi tocmai mâncaseră bine – 5 tipuri de  siluete feminine.

Bărbaţii cărora le era foame au evaluat femeile cu bustul mai mare ca fiind semnificativ mai atrăgătoare.

Rezultatele se potrivesc cu cele ale unor studii anterioare, ce arătaseră că femeile cărora le era foame găseau mai atrăgători bărbaţii musculoşi.

Studiul cercetătorilor de la University of Westminster a mai arătat ceva interesant: cu cât bărbaţii aveau mai puţini bani, cu atât le plăceau mai mult femeile cu forme pline.

Prof. Gareth Leng, de la Edinburgh University, crede că aceste corelaţii dintre foame şi atracţie s-ar putea datora oxitocinei, un hormon care este secretat în timpul naşterii, alăptării şi actului sexual.

Acest hormon sporeşte libidoul, dar suprimă senzaţia de foame. Foamea şi impulsul sexual sunt senzaţii primare, ambele importante biologic, dar care nu pot fi satisfăcute simultan. Relaţiile dintre foame şi atracţie, descoperite de cercetătorii de la University of Westminster, ar putea fi explicate prin acţiunea oxitocinei, dar mai sunt necesare şi alte studii  pentru a confirma acest lucru.