Home » D:News » A fost descoperită exoplaneta cea mai asemănătoare cu Pământul

A fost descoperită exoplaneta cea mai asemănătoare cu Pământul

Publicat: 07.01.2015
Într-un sistem solar îndepărtat, telescopul Kepler a descoperit 8 noi exoplantele, dintre care una este, cred astronomii, remarcabil de asemănătoare cu Terra – mai mult decât oricare altă exoplanetă descoperită până acum.

Cu aceste 8 noi planete, „palmaresul” telescopului spaţial Kepler cuprinde mai mult de 1000 de exoplanete descoperite.

Numai 3 dintre aceste 8 noi planete se găsesc în zona habitabilă a stelei lor – la distanţa potrivită pentru a permite existenţa apei în stare lichidă, condiţie considerată indispensabilă pentru existenţa vieţii -, dar numai una dintre ele, denumită  438b, este solidă, ca Pământul. Descoperirile au fost communicate în cadrul unei întruniri a American Astronomical Society.

Cercetătorii cred că planeta 438b ar fi asemănătoare cu Terra în măsură chiar mai mare decât Kepler 186f, despre care se credea anterior că seamănă cel mai mult cu planeta noastră.

438b este mai mare decât Terra cu aproximativ 12% şi este mai caldă, primind de la steaua ei cu 40% mai multă căldură decât primeşte Pământul de la Soare, estimează specialiştii.

Dr. Doug Caldwell, din cadrul Seti (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) Institute, a explicat că planeta se roteşte în jurul unei stele mai reci, o pitică roşie, aşa că, dacă am sta pe solul acelei planete, cerul ar apărea probabil de o nuanţă mai roşiatică decât cerul pe care îl vedem de pe Terra.

Dar e improbabil ca omul să ajungă vreodată acolo, căci 438b se găseşte la 475 de ani-lumină depărtare de Terra.

Alte detalii despre exoplanetă – de pildă, compoziţia ei – nu sunt cunoscute.

Prima exoplanetă a fost descoperită cu peste 2 decenii în urmă; de atunci, numărul „candidatelor” a trecut de 1000. Pentru descoperirea lor, oamenii de ştiinţă folosesc metoda observării tranzitului – a momentului când o planetă trece  prin faţa stelei în jurul căreia orbitează, întunecând pentru scurt timp strălucirea acelei stele. Însă, avertizează astronomii, nu orice diminuare de moment a strălucirii unei stele înseamnă că acolo există o exoplanetă.