Home » D:News » Mai multe exerciţii fizice nu dau GARANŢIA că vei slăbi. Oamenii de ştiinţă ştiu cea mai SIGURĂ metodă

Publicat: 07.02.2016
Exerciţiile rămân esenţiale în alte aspecte ale sănătăţii, cum ar fi prevenirea bolilor de inimă, însă unii oameni de ştiinţă afirmă că rolul exerciţiilor fizice în pierderea în greutate a fost înţeles greşit de ani de zile.
Ce mănâncă oamenii şi în ce cantitate pare să influenţeze mai mult greutatea corporală decât exerciţiile şi gradul de activitate fizică a oamenilor.

Un studiu recent sugerează că americanii încearcă să piardă în greutate doar prin exerciţii fizice şi nu obţin rezultatele fiindcă nu-şi reduc numărul de calorii consumate.

Cele mai recente dovezi vin de la un studiu publicat în revista Current Biology, care sugerează că oamenii care sunt foarte activi nu ard mai multe calorii decât cei care sunt moderat activi.

Cercetătorii au urmărit activitatea a 332 de adulţi din 5 ţări şi au constatat că indiferent de activitatea fizică, fie scăzută, fie ridicată, caloriile pot fi arse numai până la un punct. Această constatare contrazice înţelegerea noastră anterioară despre modul în care activitatea şi consumul de energie sunt legate în mod direct. Ne-am obişnuit să credem că mai multă activitate fizică arde mai multe calorii, dar nu este chiar aşa.

”Organismul nu arde calorii doar prin mişcarea musculară. Celulele şi organele folosesc energia pentru a funcţiona, spre exemplu pentru a digera alimentele sau pentru a întreţine sistemul imunitar. Organismele oamenilor extrem de activi pot face aceste lucruri mai eficient, folosind mai puţină energie”, a declarat Herman Pontzer, profesor de antropologie la Hunter College din New York şi principalul autor al studiului.

O altă posibilitate este că oamenii care sunt mai activi fizic cheltuie mai puţină energie în timpul mişcărilor puţine din timpul zilei, o acumulare de schimbări mici se poate transforma în rezerve semnificative de energie.

„Aceste mişcări cheltuie cantităţi foarte mici de energie, care se observă foarte greu”, a declarat Diana Thomas, directorul Centrului pentru Cercetare Cantitativă a Obezităţii de la Universitatea de Stat Montclair din New Jersey.

Oamenii de ştiinţă au cunoscut de ani de zile că organismul, pentru o funcţionare normală, poate ajusta cantitatea necesară de energie pe care o foloseşte. În situaţii extreme, cum ar fi înfometarea şi dietele cu numărul de calorii extrem de redus, metabolismul încetineşte pentru a conserva energia. Ceva similar s-ar putea întâmpla şi cu metabolismul oamenilor foarte activi.

Amy Luke, un cercetător în sănătate publică de la Universitatea Loyola din Chicago, a remarcat această logică încă din anul 2000, conform căreia o mai intensă activitate înseamnă arderea mai multor calorii. Co-autoarea studiului a comparat femeile supraponderale şi obeze din Statele Unite, cu femeile slabe din zonele rurale din Nigeria, aşteptând să ajungă la rezultatul că nigerienele consumă mai multă energie.

„Rezultatele studiului publicat în 2009 au fost, însă, o surpriză. Ambele grupuri de femei au ars acelaşi număr de calorii. Iar intensitatea şi numărul exerciţiilor fizice nu au prezis schimbări de greutate”, a declarat Amy Luke.

Constatarea cercetătoarei Luke este că, dacă doriţi să pierdeţi în greutate, consumaţi mai puţine calorii.

„Noi nu spunem că exerciţiile nu sunt importante. Bineînţeles că sunt. Dar pentru a pierde în greutate, dieta va fi cel mai bun instrument”, a declarat Pontzer.

„Exerciţiile fizice pot creşte pofta de mâncare, iar starea de foame pe care o simţi îţi creează nevoia de a te reface. Mulţi dintre pacienţii mei încep să mânânce mai mult din cauza stării de foame stimulată de exerciţii”, a declarat Kristin Kirkpatrick, managerul Serviciilor de Nutritie de la Institutul Cleveland Clinic Wellness.

„Mesajul este întotdeauna acelaşi – ”Veniţi la sala de sport, pentru a beneficia de acest set de exerciţii. Acestea vor tonifia corpul tău şi te vor ajuta să arăţi mai bine”. Acesta este un fel de a vă pregăti pentru o aşteptare falsă precum că sala de sport va schimba prea multe”, afirmă Kristin Kirkpartick.

Numărul caloriilor trebuiesc reduse,  informaţie pe care de multe ori nu le spun cei care reprezintă industria de fitness.

Ce spun experții militari despre războiul în spațiu? „Viața nu va mai fi așa cum o știm!”
Steve Jobs, părintele Apple. „Dacă tu crezi că nu meriți, nu vei avea nimic”
Papa Francisc, înregistrat în secret în timpul unei convorbiri cu unul dintre cardinalii săi
Un bărbat a fost salvat după mai bine de 15 ore petrecute în mare
Cel mai mare vulcan din lume a erupt pentru prima dată în ultimii 38 de ani
Acțiunile talibanilor împotriva femeilor afgane, o crimă împotriva umanității
Kim Jong-un vrea ca țara sa să fie cea mai puternică forță nucleară din lume
Deșeurile de hârtie pot fi transformate în baterii pentru telefoane mobile și vehicule electrice
Arheologii au descoperit dovezi ale unui oraș mayaș pierdut. Ce mistere ascunde?
Cercetătorii au dezvoltat o nouă metodă contraceptivă pentru bărbați
Am putea stoca energia din fulgere?
Anemonele-de-mare, o specie marină care rămâne veșnic tânără datorită neuronilor săi
Capsula Orion a doborât recordul pentru cea mai mare distanță parcursă vreodată de o navă spațială concepută pentru oameni
Un naufragiu din secolul XV dezvăluie detalii neștiute despre Europa medievală
Amelia Earhart, prima femeie pilot care a traversat Atlanticul în zbor. „Cel mai eficient mod de a face ceva este să faci”
Cum luptă sistemul nostru imunitar cu expunerea la virusuri?
Cum ne ajută ceaiul negru să fim mai sănătoși?