Home » D:News » Mai multe exerciţii fizice nu dau GARANŢIA că vei slăbi. Oamenii de ştiinţă ştiu cea mai SIGURĂ metodă

Publicat: 07.02.2016
Exerciţiile rămân esenţiale în alte aspecte ale sănătăţii, cum ar fi prevenirea bolilor de inimă, însă unii oameni de ştiinţă afirmă că rolul exerciţiilor fizice în pierderea în greutate a fost înţeles greşit de ani de zile.
Ce mănâncă oamenii şi în ce cantitate pare să influenţeze mai mult greutatea corporală decât exerciţiile şi gradul de activitate fizică a oamenilor.

Un studiu recent sugerează că americanii încearcă să piardă în greutate doar prin exerciţii fizice şi nu obţin rezultatele fiindcă nu-şi reduc numărul de calorii consumate.

Cele mai recente dovezi vin de la un studiu publicat în revista Current Biology, care sugerează că oamenii care sunt foarte activi nu ard mai multe calorii decât cei care sunt moderat activi.

Cercetătorii au urmărit activitatea a 332 de adulţi din 5 ţări şi au constatat că indiferent de activitatea fizică, fie scăzută, fie ridicată, caloriile pot fi arse numai până la un punct. Această constatare contrazice înţelegerea noastră anterioară despre modul în care activitatea şi consumul de energie sunt legate în mod direct. Ne-am obişnuit să credem că mai multă activitate fizică arde mai multe calorii, dar nu este chiar aşa.

”Organismul nu arde calorii doar prin mişcarea musculară. Celulele şi organele folosesc energia pentru a funcţiona, spre exemplu pentru a digera alimentele sau pentru a întreţine sistemul imunitar. Organismele oamenilor extrem de activi pot face aceste lucruri mai eficient, folosind mai puţină energie”, a declarat Herman Pontzer, profesor de antropologie la Hunter College din New York şi principalul autor al studiului.

O altă posibilitate este că oamenii care sunt mai activi fizic cheltuie mai puţină energie în timpul mişcărilor puţine din timpul zilei, o acumulare de schimbări mici se poate transforma în rezerve semnificative de energie.

„Aceste mişcări cheltuie cantităţi foarte mici de energie, care se observă foarte greu”, a declarat Diana Thomas, directorul Centrului pentru Cercetare Cantitativă a Obezităţii de la Universitatea de Stat Montclair din New Jersey.

Oamenii de ştiinţă au cunoscut de ani de zile că organismul, pentru o funcţionare normală, poate ajusta cantitatea necesară de energie pe care o foloseşte. În situaţii extreme, cum ar fi înfometarea şi dietele cu numărul de calorii extrem de redus, metabolismul încetineşte pentru a conserva energia. Ceva similar s-ar putea întâmpla şi cu metabolismul oamenilor foarte activi.

Amy Luke, un cercetător în sănătate publică de la Universitatea Loyola din Chicago, a remarcat această logică încă din anul 2000, conform căreia o mai intensă activitate înseamnă arderea mai multor calorii. Co-autoarea studiului a comparat femeile supraponderale şi obeze din Statele Unite, cu femeile slabe din zonele rurale din Nigeria, aşteptând să ajungă la rezultatul că nigerienele consumă mai multă energie.

„Rezultatele studiului publicat în 2009 au fost, însă, o surpriză. Ambele grupuri de femei au ars acelaşi număr de calorii. Iar intensitatea şi numărul exerciţiilor fizice nu au prezis schimbări de greutate”, a declarat Amy Luke.

Constatarea cercetătoarei Luke este că, dacă doriţi să pierdeţi în greutate, consumaţi mai puţine calorii.

„Noi nu spunem că exerciţiile nu sunt importante. Bineînţeles că sunt. Dar pentru a pierde în greutate, dieta va fi cel mai bun instrument”, a declarat Pontzer.

„Exerciţiile fizice pot creşte pofta de mâncare, iar starea de foame pe care o simţi îţi creează nevoia de a te reface. Mulţi dintre pacienţii mei încep să mânânce mai mult din cauza stării de foame stimulată de exerciţii”, a declarat Kristin Kirkpatrick, managerul Serviciilor de Nutritie de la Institutul Cleveland Clinic Wellness.

„Mesajul este întotdeauna acelaşi – ”Veniţi la sala de sport, pentru a beneficia de acest set de exerciţii. Acestea vor tonifia corpul tău şi te vor ajuta să arăţi mai bine”. Acesta este un fel de a vă pregăti pentru o aşteptare falsă precum că sala de sport va schimba prea multe”, afirmă Kristin Kirkpartick.

Numărul caloriilor trebuiesc reduse,  informaţie pe care de multe ori nu le spun cei care reprezintă industria de fitness.

Sully Prudhomme, primul laureat al Premiului Nobel pentru Literatură
Reclamele ne fac mai fericiți sau mai triști? Un studiu a încercat să afle!
Brânza ne face fericiți și ar putea avea și beneficii pentru sănătate
Test de cultură generală. Care țară își incinerează 99% din populație?
Ce se întâmplă cu Starliner? NASA și Boeing au amânat pentru a treia oară revenirea capsulei pe Pământ
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Spaniei
Sute de oameni au murit deja și milioane suferă din cauza căldurii excesive
Fără acest om, cărţile nu ar fi existat. Mecanismul inventat de el a rămas neschimbat de secole
Ministrul german al Economiei spune că tarifele UE pentru China nu sunt o „pedeapsă”
Insula Capri, deschisă din nou pentru turiști. Anunțul autorităților
Măsuri drastice după ce peste 500 de pelerini au murit la Mecca
Dalai Lama trebuie să-și „corecteze” opiniile politice, au spus oficialii chinezi
Oamenii de știință au introdus „o fereastră” în craniul unui bărbat pentru a-i citi creierul cu ultrasunete
Un complot în vremuri de război: Generalul Averescu și bancherul Aristide Blank, în mijlocul unei conspirații politice și militare
Ce se întâmplă atunci când stelele neutronice se ciocnesc?
Marea Pată Roșie de pe Jupiter s-ar fi format mai recent decât Statele Unite ale Americii
Balenele ucigașe vânează și mănâncă rechini în Golful California, au descoperit cercetătorii
Cum se manifesta Ceaușescu când se enerva: „Generale! Mâine să vină un tanc şi să dărâme clădirea!”