Home » D:News » Dependenţa de Facebook are efecte nemaiîntâlnite asupra creierului nostru. Cu ce au fost acestea asociate

Publicat: 18.02.2016
Ca urmare a acestui experiment, cercetătorii din cadrul Universităţii din Bergen au elaborat "Scala de Dependenţă faţă de Facebook"

Oamenii de ştiinţă norvegieni au realizat un studiu, în cadrul căruia au testat 20 de tineri, pentru a afla care este atitudinea lor faţă de platforma de socializare Facebook. Subiecţii au fost rugaţi să răspundă la întrebări legate de problemele de sănătate asociate cu dependenţa faţă de astfel de site-uri. Printre acestea: anxietatea, violenţa sau frica.

În cadrul aceluiaşi experiment, studenţilor le-au fost prezentate mai multe imagini, pe care trebuiau să le asocieze cu anumite stări, prin apăsarea unui buton. În tot acest timp, cercetătorii au monitorizat activitatea cerebrală a subiecţilor.

Studenţii care au apăsat butonul în momentul în care au văzut imagini asociate cu site-ul Facebook au fost tot aceia care au obţinut rezultate foarte mari în cadrul testelor de dependenţă faţă de faţă de platforma de socializare. Prin urmare, specialiştii au concluzionat că „dependenţa faţă de tehnologie are aceleaşi efecte asupra creierului nostru ca şi dependenţa faţă de substanţele halucinogene sau pariuri”.

Conform rezultatelor obţinute de cercetătorii norvegieni, imaginile asociate cu reţeaua de socializare Facebook activează acele zonele de la nivelul creierului responsabile de comportamentul compulsiv al oamenilor. Oamenii de ştiinţă susţin că acest proces are loc, în mod similar, la persoanele dependente de cocaină.

Ca urmare a acestui experiment, cercetătorii din cadrul Universităţii din Bergen au elaborat „Scala de Dependenţă faţă de Facebook”. Printre întrebările înscrise în acest sistem de repere se numără: „Folosiţi Facebook-ul pentru a uita de problemele personale?” sau „Deveniţi irascibili în momentul în care nu vi se permite accesul la acest site?”. Cei care răspund la cel puţin patru din cele şase întrebări sunt consideraţi ca fiind dependenţi de Facebook.

În momentul de faţă, 71de procente dintre utilizatorii de internet au un cont pe această platformă de socializare. Dintre aceştia, 70% susţin că accesează site-ul cel puţin o dată pe zi, în timp ce mai puţin de jumătate dintre ei au declarat că accesează Facebook de mai multe ori pe zi.

Sursa: independent.co.uk

Vă mai recomandăm: Lungul drum de la Hobiţa la Paris. Cum a devenit Constantin Brâncuşi unul dintre cei mai apreciaţi sculptori din lume – GALERIE FOTO+VIDEO

VIDEO inedit: Reacţia incredibilă a unui urangutan păcălit de trucurile unui vizitator

Anonymous invită internauţii la o acţiune de denigrare a ISIS. Sfaturile date de hackeri

Războiul din Ucraina a provocat a patra cea mai mare criză de refugiați din istorie
Compania low-cost care ar putea scumpi biletele de avion la vară
Cum îi fura Securitatea fazanii lui Maurer
Sfârșit de misiune pentru Odysseus, prima navă spațială trimisă de SUA pe Lună după mai bine de 50 de ani
GÂNDUL „Banking Innovators SUMMIT” – Oportunități pentru sistemul bancar românesc – Inspirație din modelele europene
Sateliți necunoscuți până acum au fost găsiți pe orbitele planetelor Neptun și Uranus
Tsunamiurile pot fi detectate eficient folosind cabluri de fibră optică
Cel mai vechi ruj descoperit vreodată! Este vechi de aproape 4.000 de ani
Au fost găsite microplastice în sedimente neatinse de om
Oamenii de știință au dezvoltat un instrument pentru a dezvălui cine este expus la riscul de burnout
Test de cultură generală. Unde trăiește 90% din populația Pământului?
Revenire spectaculoasă pentru sonda SLIM, trimisă de japonezi pe Lună
Ce au descoperit cercetătorii în părul lui Beethoven după 200 de ani de la moartea compozitorului?
Primul aeroport din Europa cu podgorie pe acoperiș
Lenovo a prezentat un laptop cu ecran transparent
Se împlinesc 88 de ani de la moartea unui mare fiziolog rus. Învăţăm şi astăzi despre experimentele lui
Probleme pentru Cristiano Ronaldo după un gest făcut la finalul unui meci din Arabia Saudită
Cum încearcă firmele din Coreea de Sud să crească natalitatea țării?