Home » D:News » A fost creată cea mai complexă hartă a Căii Lactee de până acum. Ea arată că galaxia noastră este mult mai vastă decât se credea – FOTO

Autor: Alin Motogna 09.16.2016
Cercetătorii spun că au subestimat numărul stelelor existente în interiorul galaxiei noastre.

Agenţia Spaţială Europeană a lansat cea mai detaliată hartă a Căii Lactee de până acum. Reprezentarea digitală, înfăţişând poziţiile a nu mai puţin de 1,142 miliarde de stele,  este primul produs al observatorului spaţial Gaia, lansat în urmă cu 3 ani. Printre obiectele cosmice identificate s-au numărat aproximativ 400 de milioane de stele necunoscute, ceea ce înseamnă că galaxia noastră este mult mai vastă decât se credea până în momentul de faţă.

,,Această hartă extraordinară pe care o publicăm astăzi indică densitatea stelelor studiate de Gaia şi confirmă faptul că observatorul spaţial a colectat informaţii preţioase în primul său an de activitate. Deşi datele actuale sunt preliminarii, noi vom face tot posibilul să le punem la dispoziţia comunităţii de astronomi, pentru a le folosi cât mai curând posibil”, susţine Timo Prusit, cercetător implicat în proiectul Gaia.

Harta prezentată de specialiştii Agenţiei Spaţiale Europene reprezintă rezultatul efortului cumulat a nu mai puţin de 450 de cercetători. Comparând observaţiile făcute cu ajutorul observatorului Gaia cu cele prezentate în cadrul cataloagelor Hipparcos şi Tycho-2, specialiştii au putut estima distanţele şi mişcările desfăşurate de aproximativ 2 milioane de stele. Rezultatul: cea mai complexă imagine a deplasării stelelor obţinută până acum.

Harta Căii Lactee obţinută de astronomii europeni (Foto:sciencealert.com/ESA/Gaia/DPAC)

Observatorul spaţial Gaia este localizat la aproximativ 1,5 milioane de kilometri faţă de Terra şi este echipat cu o cameră de 1 miliiard de pixeli capabilă să măsoare diametrul unui fir de păr uman de la o distanţă de 1.000 de kilometri. Misiunea vehicului va dura aproape 5 ani şi are ca scop cartarea Căii Lactee, despre care astronomii presupun că adăposteşte nu mai puţin de 100 de miliarde de stele.

Deşi specialiştii sunt siguri că observatorul nu va putea analiza toate aceste obiecte cosmice pe parcursul a 5 ani, ei spun că, pentru moment, rezultatul obţinut este foarte bun, dat fiind faptul că Gaia a început să cartografieze în mod propriu-zis începând cu iulie 2014.

,,Se pare că am subestimat numărul stelelor. Credem că sunt aproximativ 2-2,5 miliarde”, a spus Floor van Leeuwen, cercetătorul la Universitatea Cambridge.

Vă mai recomandăm şi: Reuşită importantă a fizicienilor. Ce au descoperit aceştia în nucleele planetelor gazoase