Home » D:News » Cercetătorii vor să modifice atmosfera pentru a reduce riscul apariţiei uraganelor

Publicat: 10.09.2017
Ultimele două uragane apărute la o distanţă foarte scurtă de timp au dus la propunerea unui proiect care are în vedere injectarea sulfaţilor în atmosferă pentru a răci Pământul şi a reduce numărul uraganelor cu 50% în următorii 50 de ani.

O echipă internaţională de cercetători, condusă de John Moore, directorul programului de geoinginerie al Chinei, studiază modul în care aerosolii pe bază de sulfaţi dispersaţi în stratosferă pot ajuta la răcirea planetei şi la reducerea numărului de fenomene climatice extreme, scrie Futurism.

„Practic, imităm erupţia unui vulcan prin adăugarea a 5 miliarde de tone de sulfaţi pe an în atmosferă, la o altitudine de 20 de kilometri, şi vom face acest lucru timp de 50 de ani”, precizează Moore.

Conform modelului curent, în care savanţii testează un scenariu unde adăugarea de sulfaţi este dublată odată cu timpul, echipa a găsit că ocurenţa uraganelor catastrofale poate fi menţinută într-un ritm constant.

De asemenea, studiul are şi o bază istorică. Oamenii de ştiinţă mai adaugă şi că erupţia vulcanică din 1912 a Muntelui Katmai din Alaska a „încărcat Emisfera Nordică cu aerosoli şi a fost urmată de cel mai puţin activ sezon de uragane înregistrat”.

Pe scurt, ape mai calde pot duce la apariţia şi pot alimente uragane, iar răcirea acestora cu ajutorul sulfaţilor reduce dimensiunea, intensitatea şi ocurenţa acestora.

Există totuşi o serie de riscuri. Nu se pot face predicţii în ceea ce priveşte potenţialele efecte secundare. O răcire artificială poate duce la altă serie de probleme şi de asemenea, sulfaţii pot reacţiona cu ozonul din atmosferă, ceea ce ar duce la subţierea stratului de ozon – în acest sens, cercetătorii intenţionează să efectueze cercetări pentru a elimina această trăsătură corozivă a sulfaţilor asupra ozonului.

Uraganul Matthew poate deveni una dintre cele mai mari catastrofe naturale de pe Pământ. Ce este un uragan şi cum se formează? – VIDEO