Home » D:News » Top şase moduri prin care să-ţi întăreşti imunitatea

Top şase moduri prin care să-ţi întăreşti imunitatea

09.16.2018
Top şase moduri prin care să-ţi întăreşti imunitatea
Imunitatea noastră este practic cel mai bun prieten care ne sprijină în activităţile zilnice, dar poate fi totodată un duşman de temut care nu ne dă voie să ieşim din casă. Te-ai săturat să răceşti des sau să ai dureri de cap frecvente şi ţi s-a luat de medicamente? Poate că este timpul să afli câteva informaţii legate de modalitatea în care funcţionează imunitatea ta şi câteva trucuri despre cum anume o poţi menţine sănătoasă!
Imunitatea: cum o ajută grăsimile
Dietele bogate în grăsimi pot face sistemul imunitar „mai puţin funcţional şi mai leneş”, spune Simin Nikbin Meydani, directorul asociat al Centrului de Cercetare pentru Nutriţie USDA la Universitatea Tufts din Boston. Un studiu Tufts a comparat efectele asupra funcţiei imunitare a unei diete tipice occidentale (conţinând 38% grăsime) faţă de cea a unei diete de scădere a colesterolului (28% grăsime) şi a descoperit că dieta cu conţinut scăzut de grăsimi a îmbunătăţit funcţionarea limfocitelor T care ajută la prevenirea infecţiilor. Încearcă să obţii 25-30% din totalul caloriilor zilnice din grăsimi, majoritatea provenind din grăsimi mononesaturate (găsite în ulei de măsline, avocado şi unt de arahide) şi grăsimi polinesaturate (floarea-soarelui şi de porumb, somonul şi nucile). Limitează grăsimile saturate (cum ar fi cele din laptele integral, untul şi carnea cu conţinut ridicat de grăsimi) şi grăsimile trans (care sunt enumerate pe etichete ca uleiuri parţial hidrogenate).
 
Imunitatea: ajutată de proteine
Aminoacizii din proteine reprezintă blocurile de celule ale sistemului imunitar şi contribuie la crearea de celule albe din sânge şi a anticorpilor. Aceste celule blochează apoi agenti patogeni invadaţi. Femeile ar trebui să consume aproximativ 50 de grame de proteine pe zi (aproximativ 60-75 grame pe zi în timpul sarcinii) sau să obţină cel puţin 10-15 procente din calorii zilnice din proteine. Alege proteine slabe, cum ar fi peştele, păsările de curte fără pieliţe, ouăle, fasolea, bucăţile de carne de vită sau produsele din soia.
 
Imunitatea: ajut-o cu exerciţii fizice
Potrivit mai multor studii, s-a dovedit că mişcarea fizică moderată (mersul pe jos, ciclismul sau înotul timp de 45 de minute, de cinci ori pe săptămână) îmbunătăţeşte apărarea organismului şi chiar reduce zilele de boală cu până la 50%. Exerciţiul aerobic sporeşte circulaţia sângelui şi „sistemul circulator este calea de transport pentru acele celule care luptă împotriva infecţiei”, spune David Katz, internist şi director al Centrului de Cercetare pentru Prevenirea Bolilor, Universitatea Yale din Derby, Connecticut. Studiile au arătat că un exerciţiu prelungit, viguros (cum ar fi alergarea unui maraton) poate compromite imunitatea după antrenament.
 
Citeşte continuarea pe CSID.
 

 

Cele mai noi articole
Substanța strălucitoare asemănătoare unui „gel” descoperită pe Lună a fost în sfârșit identificată
Substanța strălucitoare asemănătoare unui „gel” descoperită pe Lună a fost în sfârșit identificată
Câtă apă beau, de fapt, vacile? Un studiu recent este de-a dreptul îngrijorător
Câtă apă beau, de fapt, vacile? Un studiu recent este de-a dreptul îngrijorător
Prima Constituţie română elaborată fără influenţă străină
Prima Constituţie română elaborată fără influenţă străină
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Raport al unei experte ONU: lumea intră într-o nouă epocă a dronelor militare 
Raport al unei experte ONU: lumea intră într-o nouă epocă a dronelor militare 
Spania începe producţia unui test de anticorpi cu o fiabilitate de 98%
Spania începe producţia unui test de anticorpi cu o fiabilitate de 98%
Estimări sumbre ale cercetătorilor. 1 din 150 de americani este infectat cu noul coronavirus „chiar acum”
Estimări sumbre ale cercetătorilor. 1 din 150 de americani este infectat cu noul coronavirus „chiar acum”
Ik, tribul oamenilor ”fără inimă” din Uganda, nu se dovedesc a fi diferiți de restul lumii
Ik, tribul oamenilor ”fără inimă” din Uganda, nu se dovedesc a fi diferiți de restul lumii
Originile surprinzătoare ale diamantului Hope. Acesta s-a format aproape de miezul planetei
Originile surprinzătoare ale diamantului Hope. Acesta s-a format aproape de miezul planetei
Epidemia mortală din Irlanda care l-a adus la viață pe Dracula
Epidemia mortală din Irlanda care l-a adus la viață pe Dracula
Rămășițele unei pisici de acum 1.000 de ani, descoperite pe Drumul Mătăsii
Rămășițele unei pisici de acum 1.000 de ani, descoperite pe Drumul Mătăsii
Oamenii de știință vor să facă o listă completă a tuturor speciilor 
Oamenii de știință vor să facă o listă completă a tuturor speciilor 
Medic: Nu putem calcula prevalenţa COVID-19, datele nu sunt relevante
Medic: Nu putem calcula prevalenţa COVID-19, datele nu sunt relevante
Depozitele mari de metal din craterele Lunii oferă indicii asupra locului de origine a satelitului nostru natural
Depozitele mari de metal din craterele Lunii oferă indicii asupra locului de origine a satelitului nostru natural
Cel mai mare proiect inițiat de o universitate din România. Navă de cercetare și laboratoare pentru a monitoriza Dunărea
Cel mai mare proiect inițiat de o universitate din România. Navă de cercetare și laboratoare pentru a monitoriza Dunărea
Ce este gravitația?
Ce este gravitația?
Veninul unei meduze gigant este atât de complex încât cercetătorii nu știu ce îl face periculos
Veninul unei meduze gigant este atât de complex încât cercetătorii nu știu ce îl face periculos
Zborurile interstelare ar putea duce chiar și la evoluții lingvistice
Zborurile interstelare ar putea duce chiar și la evoluții lingvistice