Zeci de roboţi construiţi de elevi au umplut un container cu minerale culese de pe o altă planetă

27 01. 2019, 11:00

This browser does not support the video element.

Ana Popescu, project manager în cadrul Asociaţiei Naţie prin Educaţie şi organizatorul concursului, a declarat, presei, că scopul competiţiei a fost învăţarea elevilor să iubească mai mult materiile STEM, adică Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie şi Matematică, ajutându-i să pună cap la cap informaţii din fizică şi matematică cu cele practice, să construiască roboţi, să tipărească piese 3D şi să le asambleze.

”Sunt 42 de echipe din elevi de liceu cu vârste între 13 şi 18 ani venite din toată ţara, din Piteşti, Arad, Timişoara, Baia Mare, Cluj, Alba-Iulia, Sibiu, care au participat la concursul demonstrativ First Tech Challenge România. În cadrul concursului desfăşurat la UTCN au avut loc jocuri la care au participat alianţe compuse din câte două echipe, cu o durată de două minute şi jumătate, din care 30 de secunde de autonomie, în care robotul se mişcă singur în baza unei programări prealabile făcute de elevi, după care acesta este comandat prin controller. Roboţii au fost construiţi în întregime de elevi, cu piese şi materiale obţinute din sponsorizări”, a afirmat Popescu.

Scenariul concursului prevedea că roboţii-mineri au avut ca sarcină umplerea unui container cu minerale preţioase, aur şi argint, culese de pe o altă planetă, simbolizate de cuburi galbene şi bile albe din plastic.

Cosmin Alexandru Timocel, elev în clasa a XI-a, căpitanul echipei StefTech de la Colegiul Naţional Militar ”Ştefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc, a declarat că echipa pe care o conduce, formată din 15 elevi, a lucrat trei luni pentru construirea robotului cu care a concurat la Cluj-Napoca, acesta având un cadru pe roţi, dotat cu două motoare, care s-a comportat neaşteptat de bine pentru o primă participare la o astfel de competiţie.

”Am depus multă muncă, am lucrat toţi împreună, e destul de greu să faci de la zero un astfel de robot, mai ales la început. Ne-am împărţit pe echipe, pe partea de informatică şi de construcţie. Ne-am concentrat pe braţul robotului, am reuşit să împingem minerale şi ne-a ieşit foarte bine. Liceul militar pe care îl reprezentăm este unul de matematică-informatică, materii stăpânite de membrii echipei. Fiind tot timpul împreună, am putut lucra la construirea robotului după ore şi ne-am putut organiza, ne-am spus ideile şi am reuşit să fim productivi. Mai avem nevoie de un mecanism la robot care să ne dubleze punctele”, a spus Timocel.

Îndrumătorul echipei liceului din Câmpulung Moldovenesc, profesorul de informatică Marius Măgurean, a afirmat că este foarte mulţumit de prestaţia elevilor, care au reuşit mai mult decât şi-au propus.

”Am adunat 98 de puncte faţă de 80 cât ne-am aşteptat. Timpul lor liber la liceu este foarte limitat pentru că, învăţând într-un mediu militar, au foarte multe îndatoriri, mai multe decât elevii din mediul civil. Este destul de greu să găseşti elevi pe care să îi împarţi în mai multe locuri, dar noi am reuşit. Peste ani s-ar putea realiza un robot militar care ar putea fi folosit pe partea de recunoaştere a condiţiilor de luptă”, a afirmat profesorul.

La rândul său, prorectorul UTCN, Daniela Popescu, a afirmat că speră ca în viitor elevii participanţi să devină studenţi ai universităţii clujene, o astfel de competiţie fiind foarte importantă pentru ei deoarece le dezvoltă competenţele practice pentru domeniul robotică.