Home » D:News » NASA finanțează un test pe orbită al Starship

NASA finanțează un test pe orbită al Starship

Autor: Adrian Popovici 10.20.2020
NASA finanțează un test pe orbită al Starship
Agenția spațială a acordat 53 de milioane de dolari pentru un test de alimentare pe orbită. Credit foto: SpaceX

NASA a acordat SpaceX un contract de 53 de milioane de dolari pentru a efectua o demonstrație a capabilităților de transfer a combustibilului folosind viitoarea nava spațială Starship. Realimentarea pe orbită reprezintă un pas crucial pentru SpaceX, acesta urmând să permită navei Starship să realizeze călătorii către puncte îndepărtate, inclusiv Luna sau chiar planeta Marte, notează Futurism.

Principiul de bază de la care pleacă omenii de știință pleacă de la ideea lansării a mai multe nave spațiale, unele dintre acestea fiind destinate să le realimenteze pe celelalte în timp ce se află pe orbită.

O tehnologie critică pentru planurile NASA

„Combinarea reutilizării rapide a Starship cu realimentării orbitale este esențială pentru transportul economic al unui număr mare de echipaje și echipamente pe Lună și Marte”, a scris SpaceX într-un tweet prin care anunța semnarea acordului cu NASA.

NASA finanțează serviciile SpaceX pentru a demonstra transferul a zece tone de combustibil pe bază de oxigen lichid dintr-un Starship în altul. Proiectul reprezintă o colaborare cu Centrul de Cercetare Glenn  și Marshall Space Flight Center, ambele din cadrul NASA. Vestea vine după ce NASA a acordat anul trecut 3 milioane de dolari SpaceX pentru a colabora cu Marshall pentru a construi și testa „cuplaje de lichide criogenice”, duze speciale concepute pentru a permite realimentarea pe orbită.

SpaceX este beneficiara a mai multor finanțări din partea agenției spațiale, recent NASA a selectat compania pentru a dezvolta o variantă Starship pentru a trimite echipaje pe suprafața Lunii în 2024. Susținerea pe care NASA o oferă în ultimii ani SpaceX ar putea ajunge să înstrăineze părțile interesate din alte proiecte majore ale agenției, inclusiv capsula Orion și Space Launch System, așa cum subliniază Eric Berger, analist al Ars Technica, oferind agenției mai puține opțiuni pentru transportul de marfă și pasageri către destinații îndepărtate.