Home » D:News » Viitorul explorării spațiale ar putea fi reprezentat de motoarele cu fuziune

Viitorul explorării spațiale ar putea fi reprezentat de motoarele cu fuziune

Autor: Adrian Popovici 10.25.2020
Viitorul explorării spațiale ar putea fi reprezentat de motoarele cu fuziune
Un motor cu fuziune ar putea înjumătăți perioada unei călătorii până la Saturn. Credit foto: Pixabay

Un motor cu fuziune ar putea înjumătăți perioada unei călătorii până la Saturn.

O echipă de oameni de știință lucrează la un propulsor pentru navele spațiale care, după cum explică aceștia, ar putea ajunge în apropierea lunii Titan, care orbitează planeta Saturn, în mai puțin de jumătate din timpul necesar satelitului Cassini, care, din cauza încărcăturii crescute a avut nevoie de șase ani, notează Futurism.

Există doar o singură problemă în planul acestor cercetători: aceștia vor să proiecteze și să construiască un motoc alimentat de reacțiile de fuziune și până acum oamenii de știință sunt total incapabili să valorifice puterea fuziunii nucleare în moduri practice.

Dacă acest proiect ar putea deveni realitate, experții sunt de părere că motoarele pe bază de fuziune ar putea îmbunătăți radical modul în care explorăm Sistemul Solar și chiar întreg spațiul cosmic.

Planuri pe hârtie

Ideea cercetătorilor are, în prezent, o natură teoretică și în prezent urmează să fie publicată. În cadrul acestui proiect au colaborat ingineri aerospațiali de la New York City College of Technology, SUA, și de la Politecnico di Torino din Italia, folosind datele dintr-o unitate experimentală de la Princeton Plasma Physics Laboratory.

Echipa a descoperit că o navă spațială cu acționare prin fuziune ar putea prezenta o soluție optimă: ar avea eficiența energetică a unui motor electric cu forța  unui motor alimentat cu combustibil convențional.

Și pentru că unitatea de fuziune ar putea, de asemenea, să alimenteze nava spațială pe tot parcursul misiunii sale, inginerii care ar proiecta viitoarele nave spațiale nu ar mai trebui să integreze și generatoare electrice, permițând alocarea spațiului pentru instrumente științifice.

După cum explică experții de la Universe Today, acest studiu este speculativ, dar oamenii de știință care lucrează la aceste propulsoare pe bază de fuziune au destul timp la dispoziție: Pământul și Titan nu se vor alinia în poziția ideală pentru o lansare până în anul 2046.