Home » Știință » China susţine că are o versiune funcţională a motorului ”imposibil”, similar cu cel al NASA. Experimentul necesită schimbarea legilor fizicii – VIDEO

Publicat: 22.12.2016
Savanţii chinezi au creat un motor-prototip care nu foloseşte combustibil, similar cu cel creat de NASA

Oamenii de ştiinţă chinezi susţin că au creat un motor care îşi generează propulsia prin utilizarea microundelor. Aceştia plănuiesc să îl implementeze cât mai repede în sateliţi. Acest motor este similar cu cel creat de NASA, după ce savanţii americani au stârnit controverse după studiul publicat.

Conceptul acestui motor (numit şi EmDrive) este relativ simplu. Poate propulsa o navă spaţială prin agitarea microundelor într-un spaţiu închis. Soarele furnizează energia necesară pentru alimentarea microundelor, ceea ce înseamnă că nu este nevoie de gaz propulsor.

Implicaţiile acestui lucru sunt imense. Spre exemplu, sateliţii pot fi de două ori mai mici, nemaifiind nevoie să transporte combustibil. Oamenii pot călători mai departe în spaţiu, generându-şi propulsia necesară.

De asemenea, dacă acest concept funcţionează, se poate ca motorul să ducă oamenii pe marte în doar 10 săptămâni.

Când acesta a fost propus pentru prima dată a fost considerat implauzibil deoarece încălca a treia lege newtoniană: sugerează că poate produce o forţă de propulsie fără o forţă opusă egală, în cealaltă direcţie.

De aceea, există mulţi experţi care susţin că este vorba despre o eroare experimentală. Brice Cassenti, expert în sisteme de proulsii avansate susţine că cel mai probabil este o „explicaţie mundană” pentru descoperire. „Spre exemplu, curenţii electrici încălzesc componentele din Drive care se dilată în timpul experimentelor, cauzând mişcarea care apare ca o forţă.”

Dacă într-adevăr experimentul se dovedeşte valid, acest lucru indică elaborarea unor noi legi ale fizicii.

Cercetătorii italieni au creat un motor, a cărui dimensiune este mai redusă decât cea a unui fir de păr uman – FOTO+VIDEO