Home » D:News » NASA a anunțat în mod oficial încheierea misiunii Lunar Flashlight

NASA a anunțat în mod oficial încheierea misiunii Lunar Flashlight

Sursa foto: NASA/JPL-Caltech
Publicat: 19.05.2023

NASA a anunțat în mod oficial încheierea misiunii sale CubeSat de căutare a apei pe Lună. Misiunea Lunar Flashlight s-a confruntat cu probleme de propulsie a navei spațiale de mărimea unei serviete la scurt timp după ce a fost lansată pe 11 decembrie 2022.

NASA a anunțat recent că misiunea Lunar Flashlight s-a încheiat, „deoarece CubeSat nu poate finaliza manevrele pentru a rămâne în sistemul Pământ-Lună”.

Deși a demonstrat o tehnologie convingătoare, misiunea nu a reușit să îndeplinească obiectivul principal al misiunii, acela de a utiliza lasere pentru a detecta gheața de la suprafața polului sudic lunar, potrivit Interesting Engineering.

Misiunea Lunar Flashlight a NASA a luat sfârșit

Într-o declarație, cercetătorul principal al NASA pentru Lunar Flashlight, Barbara Cohen a adăugat că „este dezamăgitor pentru echipa științifică și pentru întreaga echipă Lunar Flashlight că nu vom putea folosi reflectometrul nostru laser pentru a face măsurători pe Lună”.

Misiunea Lunar Flashlight a fost concepută ca să ilumineze cu lasere în infraroșu unele dintre regiunile permanent umbrite de la Polul Sud al Lunii. În acest fel, spera să detecteze rezervoare de apă înghețată înainte de planurile NASA de a stabili o prezență permanentă pe Lună.

Totuși, la scurt timp după lansare, NASA a anunțat că trei dintre cele patru propulsoare ale navei spațiale Lunar Flashlight au avut performanțe scăzute din cauza unor conducte de combustibil obstrucționate, care ar fi putut fi cauzate de acumularea de resturi.

Inițial, NASA intenționa să folosească singurul propulsor funcțional pentru a introduce Lunar Flashlight pe o orbită halo aproape rectilinie în jurul Lunii. Din păcate, și acel propulsor a început să aibă probleme. Agenția spațială a decis atunci că va urmări să introducă nava spațială pe o orbită înaltă a Pământului. În acest fel, aceasta ar putea scana polul sud lunar o dată pe lună, spre deosebire de o scanare pe săptămână, care ar fi fost posibilă de pe orbita lunară.

Un risc mai mare și o recompensă pe măsură

La începutul lunii mai, NASA a anunțat că eforturile sale de îmbunătățire a situației au oferit o rază de speranță; un propulsor a prezentat o ușoară îmbunătățire a performanțelor după ce agenția a încercat să elimine obstacolele.

Cu toate acestea, NASA a anunțat oficial că misiunea Lunar Flashlight s-a încheiat deoarece nava spațială nu a reușit să genereze impulsul necesar pentru a ajunge pe orbita înaltă a Pământului.

O parte din motivul eșecului lui Lunar Flashlight este că CubeSat testa, de asemenea, o nouă tehnologie de propulsie în spațiu, a explicat NASA în declarația sa. Lunar Flashlight dispune de un sistem de propulsie miniaturizat, care utilizează combustibil verde, cu un sistem de alimentare cu combustibil imprimat în 3D, care ar fi putut fi responsabil pentru acumularea de resturi.

„Demonstrațiile tehnologice sunt, prin natura lor, cu un risc mai mare și o recompensă mare și sunt esențiale pentru NASA pentru a testa și a învăța”, a explicat Christopher Baker, director de program la Small Spacecraft Technology din cadrul Direcției pentru Misiuni de Tehnologie Spațială a NASA.

Orbita unei nave spațiale a fost modificată prin propulsia cu apă

Un nanosatelit de la Sony, lansat în premieră pe orbita Pământului cu ajutorul propulsiei cu apă

Agenția Spațială Europeană a reparat antena sondei JUICE

Saturn devine planeta cu cei mai mulți sateliți din Sistemul Solar. Câți are acum?