Home » D:News » Elon Musk a pus ochii pe o planetă aflată la 4 ani-lumină de Pământ

Elon Musk a pus ochii pe o planetă aflată la 4 ani-lumină de Pământ

Sursa foto: AFP/European Southern Observatory/M. Kornmesser/ Profimedia
Publicat: 17.06.2023

Deși nu a ajuns încă pe Marte, Elon Musk, directorul executiv al SpaceX, a pus deja ochii pe o nouă planetă, una aflată complet în afara Sistemului Solar.

Musk este interesat de Proxima Centauri B, o exoplanetă relativ apropiată, situată la puțin peste patru ani-lumină distanță, în Alpha Centauri, sistemul stelar pe care se bazează franciza „Avatar” a lui James Cameron.

Descoperită pentru prima dată în 2016, cercetătorii cred că Proxima B este deosebit de viabilă pentru susținerea vieții.

Proxima Centauri B este „practic, chiar lângă noi”

„Practic, chiar lângă noi”, a scris recent proprietarul Twitter pe aceeași platformă, ca răspuns la un tweet care prezenta o postare pe blogul Space Academy despre această planetă „ispititoare”, relatează Futurism.

Bineînțeles, SpaceX a lui Musk ar trebui mai întâi să construiască o navă spațială care să nu explodeze, înainte de a ajunge pe orbită pentru a putea, în cele din urmă, să exploateze Proxima Centauri B.

Trebuie remarcat faptul că, deși Proxima B este destul de aproape de Pământ pe o scară cosmică mai mare, nu este chiar atât de apropiată în raport cu standardele umane.

Prin comparație, Marte, pe care încă nu am reușit să trimitem un om, se află la o distanță de aproximativ 317,67 milioane kilometri de noi.

Proxima B, o planetă promițătoare, în ciuda „radiațiilor extreme”

Totuși, indiferent de distanța la care se află, Proxima B este promițătoare.

Exoplaneta este situată în ceea ce NASA numește „zonă locuibilă”, departe de steaua sa, Proxima Centauri, unde apa lichidă ar putea se acumuleze, în loc să se evapore sau să înghețe.

Acestea fiind spuse, însă, potrivit NASA, se crede că exoplaneta intens studiată se confruntă cu „episoade de radiații ultraviolete extreme, de sute de ori mai mari decât cele de pe Pământ de la Soare”, ceea ce ar putea limita cât de locuibilă este Proxima B cu adevărat.

Chiar și așa, atât oamenii de știință, cât și liderul SpaceX, mereu fericit să populeze planete, se pare, rămân intrigați.

Găurile negre de mărime medie devorează stelele într-un mod unic