Home » D:News » Un nou biomaterial stimuleaza regenerarea osoasa

Un nou biomaterial stimuleaza regenerarea osoasa

Publicat: 23.02.2009
Conform cercetatorilor australieni de la Universitatea Tehnnologica din Queensland, un nou biomaterial sintetic, care stimuleaza formarea oaselor in organism, ar putea fi raspunsul in tratarea fracturilor si afectiunilor osoase.

Cercetatorul Cameron Lutton, membru al universitatii australiene, sustine ca biomaterialul activeaza stadiile initiale ale vindecarii osoase. Atunci cand un os se fractureaza, are loc un raspuns foarte rapid de inflamare locala, in cadrul caruia cheaguri de sange si celule specifice sunt atrase in zona de avarie. Aceste celule produc o cascada de proteine si hormoni care stimuleaza formarea unei noi structuri osoase. Totusi, atunci cand ruptura este prea violenta, acest proces natural devine insuficient pentru ameliorarea problemei.

Biomaterialul creat de oamenii de stiinta ai Universitatii Tehnologice din Queensland, in parteneriat cu cei ai Stryker Australia, incurajeaza procesul natural de vindecare al corpului, sustinand cresterea osoasa. Cheia functionarii acestui material biologic este structura sa de suprafata, realizata dintr-un aranjament special de polimeri care atrag proteinele potrivite in zona osului ranit. “Stim ca materialul face ceea ce trebuie cu sangele pentru a incepe regenerarea osoasa”, sustine Lutton, “iar urmatorul pas este sa determinam daca si restul etapelor din procesul vindecarii are loc.” Daca biomaterialul va trece cu success de ultimele testari, se va incepe utilizarea sa la scara larga, pentru tratarea pacientilor cu serioase defecte si rani osoase.