Prima pagină D:News

Pulberea de rubarba ar putea fi leac pentru cancer

Redactia Descopera.ro | 02.15.2010 | ● Vizualizări: 265
Pulberea de rubarba ar putea fi leac pentru cancer     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii scotieni ai centrului de studiu al culturilor agricole din Invergrowrie (SCRI) sunt de parere ca prin coacerea timp de 20 de minute a rubarbei de gradina, nivelul chimicalelor anti-canceroase din compozitia plantei creste exponential.

Ca atare, consumarea vegetalei dupa preparare termica ar reprezenta o metoda optima de fortificare a sanatatii, procedura putand conduce la dezvoltarea de noi tratamente impotriva cancerului.

S-a demonstrat ca polifenolii, chimicale ostile cancerului aflate si in componenta rubarbei, ucid selectiv sau previn formarea celulelor canceroase. Ca atare, ei ar putea fi intrebuintati in crearea unor tratamente noi, mai putin toxice, in lupta cu aceasta boala, existand posibilitatea de a fi aplicati chiar si in cazurile de rezistenta a cancerului la alte tratamente.

Efortul de cercetare reunit al expertilor de la SCRI si de la Universitatea Sheffield Hallam i-a incurajat pe oamenii de stiinta sa studieze efectele polifenolilor din rubarba mai ales asupra leucemiei. Ei urmaresc sa descopere cea mai potrivita combinatie de polifenoli si agenti chemoterapeutici pentru a ucide celulele leucemice, chiar si pe acelea rezistente la alte procedee de vindecare.

Cercetari anterioare din domeniu s-au concentrat pe rubarba medicinala orientala, recunoscuta pentru benefiicle ei asupra sanatatii si intrebuintata timp de mii de ani in medicina chineza.

Sursa: STV