Prima pagină D:News

Pastravul mutant – arata monstruos dar are mai multa carne

Redactia Descopera.ro | 05.31.2010 | ● Vizualizări: 452
Pastravul mutant – arata monstruos dar are mai multa carne     mutatie, genetica, mutant, pastrav, icre + zoom

Zece ani au durat experimentele cercetatorilor de la Universitatea din Rhode Island, condusi de geneticianul Terry Bradley, pentru a da viata pastravului mutant, un veritabil „culturist” in lumea pestilor. Savantii sustin ca acesta are pana la 15-20 % mai multi muschi decat un pastrav obisnuit si ca, in ciuda aspectului sau grotesc, pestele mutant va fi un succes real pe piata de profil.

Pentru a ajunge la un asemenea rezultat, oamenii de stiinta au injectat peste 20.000 de icre de pastrav cu diferite tipuri de ADN apartinand altor specii, proces care a avut succes doar in cazul a circa 300 de icre. Savantii au incercat astfel sa suprime miostatina, o proteina al carei rol in organism este acela de a tine sub control cresterea muschilor. Miostatina este intalnita atat la pesti cat si la mamifere, in cazul celor din urma existand deja cateva exemple ale unor animale cu un sistem muscular ultradezvoltat.

"Descoperirea noastra este una de senzatie. Rezultatul va avea, cu siguranta, un impact semnificativ asupra acvaculturii comerciale. Ganditi-va numai ca pestii crescuti vor fi mai mari, vor avea mai multa carne, si nu va fi nevoie sa fie hraniti in plus", a adaugat Bradley in cadrul unei conferinte de presa.

Fredrik Sundstrom, un renumit genetician suedez de la Universitatea din Gothenburg sustine, insa, ca pestii modificati genetic reprezinta un pericol real la adresa celor salbatici. "In anumite conditii, un pastrav modificat genetic se comporta mai bine in salbaticie, in anumite conditii. Nu o face, insa, intotdeauna. Sunt situatii in care acesta este deficitari fata de pestii normali. In plus, odata eliberati in apele de munte, pastravii transgenici isi vor transmite genele alterate asupra populatiei de pastravi naturali, iar acest lucru nu poate insemna decat ceva foarte rau... Un intreg ecosistem va fi dat peste cap", concluzioneaza acelasi Fredrik Sundstrom.

Sursa: NationalGeographic