Prima pagină D:News

Poate o planta sa transforme deseurile toxice in energie?

11.01.2010 | ● Vizualizări: 167
Poate o planta sa transforme deseurile toxice in energie?     ecologie, mediu, deseu, planta, iarba de Uganda, metal, poluare, etanol + zoom

Asa sustin oamenii de stiinta australieni si chinezi care, in cadrul unui proiect comun, au testat insusirile unei plante tropicale originare din Africa.

Iarba de Uganda (Pennisetum purpureum) este o plantaperena, capabila sa creasca pe soluri foarte sarace si care poateajunge, totusi, pana la peste 4 metri inaltime.

Cercetatorii de la Centrul de Cercetari pentru EvaluareaContaminarii si Ameliorarea Mediului (CRC CARE - Australia),Universitatea Shaoguan din China si filiala din Hong Kong aGrupului HLM sustin ca planta poate decontamina terenurile poluate si, datorita continutului mare dezaharuri, poate fi folosita pentru a obtine, prin fermentatie,etanol, un alcool utilizat drept combustibil.

In cazul unei poluari cu hidrocarburi, iarba de Ugandaactioneaza prin introducerea de oxigen in sol, grabind procesul debiodegradare a anumitor hidrocarburi; de asemenea, extrage metalele grele, care se acumuleaza in partileaeriene ale plantei.

Testele, realizate pe terenuri din provincia chineza Guangdong,intens poluate datorita mineritului, au aratat ca planta poateabsorbi din sol o mare cantitate de metale precum cupru, nichel,cadmiu, zinc si plumb.

Sursa: ABC