Cum plănuieşte UE să reducă numărul de victime pe drumurile publice

25 01. 2011, 12:57

Proiectul-pilot în valoare de 11 milioane de dolari, derulat deja în Finlanda, Germania, Austria şi Franţa, întrebuinţează atât camere video pentru a analiza folosirea centurii de siguranţă în vehicule, cât şi cântare precise pentru a măsura greutatea camioanelor aflate în mers.

Datele astfel colectate sunt fie transmise direct autorităţilor, pentru a se emite sancţiuni, fie generează activarea unor semnale de atenţionare pe bordurile maşinilor. Iniţiativa are ca principale obiective reducerea numărului de accidente mortale datorate vitezei excesive, care ucid aproximativ 11.000 de europeni anual, precum şi obligativitatea folosirii centurii de siguranţă, măsură ce poate salva cu pana la 10.000 de vieţi în plus pe an.

Totuşi, omniprezenţa videocamerelor rutiere a provocat reacţii virulente ale apărătorilor dreptului la intimitate din Europa şi Statele Unite: "Guvernele sunt mereu foarte creative în scornirea noilor modalităţi de a beneficia pe seama şoferilor. Măsurile drastice impuse prin supravegherea video reuşesc mai ales să îi incomodeze pe şoferii responsabili şi foarte rar, sau deloc, influenţează în bine comportamentul celor abuzivi", este de parere Gary Biller, director executiv al Asociaţiei Naţionale a Şoferilor din SUA.

Sursa: PopSci

Descoperă lumea în care trăieşti: