Home » D:News » Terra găzduieşte 8,7 milioane de specii

Terra găzduieşte 8,7 milioane de specii

Publicat: 24.08.2011
Terra găzduieşte 8,7 milioane de specii
Un studiu publicat în jurnalul PLoS Biology, prezentat drept „cea mai precisă numărătoare a speciilor de pe Terra de până acum”, susţine că pe planeta noastră există 8,7 milioane de specii diferite. Numărul speciilor descoperite şi catalogate de către oameni este mult mai mic, afirmă cercetătorii.

Aproximativ 1,25 milioane de specii au fost descoperite şi clasificate de când Carl Linné a conceput la jumătatea secolului al XVIII-lea sistemul taxonomic folosit şi în zilele noastre.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că există 8,7 milioane de specii diferite pe Pământ în urma unei analize matematice complexe a numărului de specii descoperite până acum.

Oamenii de ştiinţă afirmă că 86% din speciile care trăiesc pe pământ şi 91% din creaturile ce populează oceanele nu au fost încă descoperite de către om.

„Este foarte posibil ca multe specii să dispară înainte ca noi să ştim de existenţa lor şi de rolul unic pe care acestea îl joacă în ecosistem. Considerăm că este extrem de important să ştim câte specii există, mai ales acum, când activitatea omului are ca efect accelerarea ratei cu care speciile dispar”, afirmă conducătorul studiului, profesorul Camilo Mora de la Universitatea din Hawaii.

Studiul estimează că există 7,77 milioane de specii de animale, dintre care 953.434 au fost descrise şi catalogate de către oameni şi 298.000 de specii de plante, dintre care 215.644 descrise şi catalogate de către oamenii de ştiinţă.

De asemenea, cercetătorii estimează că există 611.000 de specii în regnul fungi, dintre care doar 43.271 sunt cunoscute de către oamenii de ştiinţă. Numărătoarea cercetătorilor include şi 36.400 de specii de protozoare şi 27.500 de specii de chromista (printre care se numără algele).

„Omenirea face eforturi să salveze un număr mare de specii de la dispariţie, însă până acum nu ştiam câte specii există”, afirmă co-autorul studiului, Boris Worm de la Universitatea Dalhousie.

„Lista Roşie” elaborată de Uniunea internaţională pentru conservarea naturii şi a resurselor naturale monitorizează 59.508 de specii, dintre care 19.625 sunt clasificate ca ameninţate cu dispariţia.

Surse: AFP şi AP