Home » D:News » Un test simplu va putea anunţa cancerul mamar cu zeci de ani înaintea apariţiei

Un test simplu va putea anunţa cancerul mamar cu zeci de ani înaintea apariţiei

Publicat: 02.05.2012
Cercetătorii britanici dezvoltă un test de sânge ce ar putea identifica femeile care au un risc crescut de apariţie a cancerului de sân, cu decenii înainte ca boala să se manifeste.

Cercetătorii de la Imperial College London au descoperit că una din cinci femei poartă un „comutator genetic” ce dublează şansele de apariţie a cancerului de sân. Experţii descriu această descoperire drept una fantastică şi sunt de părere că semnele bolii pot fi identificate cu mulţi ani înaintea apariţiei acesteia.

„Comutatorul genetic” este influenţat de factorii precum fumatul, alcoolul, poluarea şi hormonii, inclusiv terapia hormonală de substituţie. Apariţia anumitor modificări genetice creşte riscul de dezvoltare a cancerului la sân, de la 12,5% la 25%. Acum, cercetătorii susţin că aceste schimbări genetice ar putea fi detectate cu zeci de ani înainte de apariţia bolii, prin simpla analiză a probelor de sânge.

În cercetarea lor, oamenii de ştiinţă au prelevat probe de sânge de la 1380 de femei, dintre care 640 au ajuns să sufere de cancer mamar. În medie, testele de sânge au fost realizate cu trei ani înainte de diagnosticare, însă în unele cazuri, ele au reuşit să prezică apariţia cancerului cu aproape 11 ani înainte de manifestare.

De asemenea, testele de sânge s-au dovedit foarte clare în cazul femeilor cu vârste până în 60 de ani. În plus, schimbările genetice au fost asociate cu limfomul şi leucemia, ceea ce înseamnă că testele ar putea detecta şi alte tipuri de cancer. Dr. James Flanagan, cercetătorul care a condus cercetarea suţine că testul ar putea fi comercializat în 5-10 ani.