Home » D:News » Cercetătorii francezi au reuşit să „învie” celulele stem ale oamenilor morţi

Cercetătorii francezi au reuşit să „învie” celulele stem ale oamenilor morţi

Publicat: 20.06.2012
Un grup de cercetători de la Institutul Pasteur a reuşit să reactiveze celule stem extrase din muşchii unor persoane decedate la 17 zile după ce moartea acestora, celulele funcţionând normal după transplant.

Oamenii de ştiinţă francezi au demonstrat că este posibilă astfel reactivarea celulelor stem extrase din cadavre, deschizând calea spre transplantarea lor în corpul pacienţilor pentru a crea noi celule stem.

Specialiştii au descoperit că celulele stem nu mor în acelaşi timp cu persoana în care se găsesc, ci intră într-o stare de activitate minimă, iar după ce elimină mitocondriile celulele stem se găsesc într-o stare de hibernare.

Astfel, celulele pot supravieţui chiar şi într-un mediu ostil, fără oxigen şi în mijlocul unei „băi de acid”, „dormind şi aşteptând ca furtuna să treacă”, a explicat profesorul Fabrice Chrétien în ziarul francez Libération.

„Acest veritabil stoc de celule stem ar putea fi folosit în numeroase cazuri, spre exemplu pentru transplanturile de măduvă osoasă necesare în cazul leucemiei şi a altor boli ale sângelui. De asemenea, această rezervă poate atenua problema cauzată de lipsa unui număr suficient de donatori”, a explicat Chretien.

Surse: Institut PasteurPravda, Daily Mail