Prima pagină D:News

D:News

D-events
    09.06.2007 |

In patrimoniul Muzeului ASTRA s-au reunit toate colectiile de etno­grafie si arta populara din Sibiu, lor adaugandu-li-se colectii particu­lare si numeroase achizitii realizate in ultimele decenii.

• Copiii britanici vor lua lectii de fericire
    09.05.2007 |

Guvernul britanic a anuntat noile materii pe care le vor studia elevii de gimnaziu, printre care se numara fericirea si bunele maniere, in efortul de a combate dificultatile cu care se confrunta unii tineri intr-o societate dominata de lipsa de comunicare, informeaza telegraph.co.uk.

• Specii de pasari aparute in premiera pe lacurile covasnene
    09.05.2007 |

Presedintele Asociatiei Ornitologice "RARA AVIS" Covasna, Kelemen Laszlo, a declarat corespondentului MEDIAFAX ca in ultima perioada au fost vazute, in premiera, pe lacurile din judet, specii de pasari de apa care pana acum nu au trait niciodata in Covasna.

• Un institut finlandez va testa pe subiecti umani un vaccin impotriva gripei aviare
    09.04.2007 |

Universitatea din Tampere, Finlanda, cauta 200 de voluntari pentru a testa un vaccin uman impotriva virusului H5N1 creat de compania olandeza Solvay Pharmaceuticals, informeaza yle.fi.

• Procesul incalzirii climatice genereaza modificari ale hartii fizice a lumii
    09.04.2007 |

Efectele incalzirii climatice asupra geografiei Pamantului, in special in regiunile de coasta, sunt deja vizibile si implica o modificare a hartilor, potrivit cartografilor citati de AFP.

• Fumatul poate afecta genele in mod permanent
    09.03.2007 |

Fumatul poate antrena modificari ireversibile in activitatea unor gene din organism, fapt care ar putea explica de ce fostii fumatori prezinta mai multe riscuri de a se imbolnavi de cancer pulmonar fata de persoanele care nu au fumat niciodata, potrivit unui studiu canadian preluat de AFP.

• Cetatea de la Malaia Kopania, cea mai mare descoperire dacica a ultimilor ani
    09.03.2007 |

Arheologii Muzeului Judetean Satu Mare au inchis temporar santierul arheologic de la cetatea dacica Malaia Kopania, descoperita in Ucraina, la cinci kilometri de granita cu Romania, dupa ce au descoperit alte sase morminte, transmite corespondentul MEDIAFAX.

• Secretele evolutiei
    09.03.2007 |

Cum a fost posibila dezvoltarea actualei biodiversitati in doar trei miliarde si jumatate de ani, adica timpul trecut de la aparitia vietii pe Pamant?

• Encefalograma la volan
    09.03.2007 |

Prevenirea accidentelor automobilistice plecand de la o encefalograma. Este ceea ce promite un grup de cercetatori americani de la Sandia National Laboratories.

• Toxina de la originea sistemului imunitar
    08.29.2007 |

Anumite proteine ale sistemului imunitar, esentiale pentru combaterea bacteriilor, virusurilor si a tumorelor apartin unei antice si letale familii de proteine, identificata anterior doar la bacterii.

• Cristalul exploziv
    08.29.2007 |

A fost identificata structura fulminatului de mercur, probabil cel mai vechi declansator de explozibili cunoscut.

• Playere japoneze alimentate cu bauturi energizante
    08.27.2007 |

Compania de electronice japoneza Sony a prezentat in cursul acestei saptamani un prototip de baterie pentru playere si aparate portabile care se alimenteaza cu o solutie de glucoza, similara celei prezente in bauturile energizante, informeaza AFP.

• Cartea electronica "imprumuta" mirosul de biblioteca
    08.27.2007 |

Un site internet care comercializeaza carti in format electronic propune versiuni de texte care emana miros de biblioteca, dupa ce responsabilii sai au observat ca studentilor le place sa simta mirosul cartilor pe care le citesc, relateaza Reuters.

• Google Sky ofera imagini pentru a "naviga" in spatiu
    08.23.2007 |

Compania de internet Google a anuntat ca a lansat un nou serviciu botezat Sky, care propune imagini interactive ale cerului si stelelor, informeaza AFP.

• Singurul Capitoliu inchinat lui Jupiter din Dacia Romana
    08.23.2007 |

Singurul Capitoliu inchinat zeului Jupiter din provincia romana Dacia a fost descoperit la Sarmisegetuza de o echipa de arheologi de la Muzeul National de Istorie a Transilvaniei (MNIT), transmite corespondentul MEDIAFAX.

• Unde se naste autocontrolul
    08.23.2007 |

Aria cerebrala responsabila de autocontrol, adica locul unde ni se concretizeaza decizia de a nu face un anumit lucru pe am intentionat sa-l facem, dar ne-am razgandit, este diferita de cea asociata executiei unei actiuni. Este ceea ce rezulta dintr-un studiu realizat de un grup de cercetatori de la Max Planck Institut din Leipzig si University College din Londra.

• Dopamina si efectul placebo
    08.23.2007 |

Medicamente care functioneaza intotdeauna, chiar daca in ele nu este altceva decat apa chioara: se numeste efectul placebo si timp de secole eficacitatea lui a fost sursa de neplacere pentru medici si cercetatori, punand sub semnul intrebarii valoarea unor remedii foarte costisitoare.

• Teama copiilor de anumite alimente poate fi genetica
    08.22.2007 |

Teama copiilor de a consuma anumite alimente poate fi genetica, potrivit rezultatelor unui amplu studiu realizat de o echipa de cercetatori britanici, publicat in American Journal of Clinical Nutrition, informeaza Reuters.

• Chips-urile pot provoca aparitia maladiei Alzheimer
    08.22.2007 |

Chips-urile si snacks-urile pot provoca aparitia maladiei Alzheimer, pentru ca o substanta prezenta in acest tip de alimente distruge celulele creierului, potrivit rezultatelor unui studiu american prezentat la conferinta anuala a Societatii americane de chimie, informeaza thesun.co.uk

• Tinerii din Marea Britanie spun ca nu pot trai fara internet
    08.21.2007 |

Circa 80% dintre tinerii britanici au declarat ca folosesc zilnic internetul si ca nu pot trai fara calculator, potrivit unui studiu realizat de MTV-Nickelodeon si MSN, informeaza site-ul eMarketer.com.

• Cea mai veche amprenta de picior uman din istorie
    08.21.2007 |

Arheologii egipteni au descoperit cea mai veche amprenta de picior uman din istorie in desertul din vestul tarii, a anuntat Consiliul Suprem pentru Antichitati al Egiptului, transmite Reuters.

• Fructele si legumele viu colorate, cheia unor tratamente impotriva cancerului
    08.20.2007 |

Pigmentii naturali din fructele si legumele viu colorate, precum afinele si varza rosie, ar putea constitui ingredientul cheie in producerea unor tratamente eficace impotriva mai multor forme de cancer, potrivit unui studiu realizat de o echipa de cercetatori americani, informeaza dailymail.co.uk.

• "Guma de mestecat" veche de 5.000 de ani
    08.20.2007 |

O bucata de guma de mestecat veche de 5.000 de ani, purtand inca urme de dinti pe ea, a fost descoperita de o studenta britanica in Finlanda, in timp ce facea practica la un sit arheologic, informeaza sky.com.

• Mostenire materna
    08.20.2007 |

Pentru prima oara, ADN-ul mitocondrial a fost recunoscut ca fiind direct legat de markerii metabolici ai diabetului de tip 2. In lumea occidentala, un procent de 90% dintre diabetici este afectat de diabetul de tip 2, o patologie cauzata de factori precum dieta si lipsa exercitiului fizic, dar influentata si de factori genetici.

• Curentul necunoscut
    08.20.2007 |

In Australia a fost descoperit un nou curent oceanic cu rol crucial in cresterea temperaturilor. Importante mase de apa se deplaseaza in mod masiv din Tasmania catre Sud, exercitand un rol crucial asupra cresterii globale a temperaturilor. Este vorba despre un flux subacvatic marin enorm, care impreuna cu ceilalti curenti oceanici prinicipali deja cunoscuti, influenteaza clima in intreaga lume.

• Carnea si grasimile tripleaza riscul de recidiva a cancerului la colon
    08.16.2007 |

Pacientii tratati de cancer la colon si a caror alimentatie este bogata in carne si grasimi prezinta de trei ori mai multe riscuri de recidiva fata de cei a caror alimentatie este bogata in fructe, legume si peste, potrivit unui studiu american, transmite AFP.

• Morminte faraonice din vremea lui Ramses al II-lea, descoperite langa Cairo
    08.16.2007 |

O echipa de arheologi egipteni a scos la lumina zilei un mare numar de morminte care dateaza din epoca lui Ramses al II-lea, care contin un sarcofag si o parte dintr-o mumie, la Sakkara, la sud-vest de Cairo, a anuntat Consiliul Suprem pentru Antichitati al Egiptului, transmite AFP.

• Parfum de...ADN
    08.16.2007 |

Realizarea unui parfum personalizat din ADN. Este insolita propunere a “My Dna Fragrance”, o companie producatoare de parfumuri din Beverly Hills, care pe site propune clientilor un parfum unic, personalizat, bazat pe ADN-ul clientului.

• Chimia si delincventa
    08.16.2007 |

Sex, etnie, stil de viata, alimentatie: pentru a realiza portretul-robot al unui suspect de crima in curand va ajunge o singura amprenta digitala.

• "Bilant de sanatate" al Dunarii
    08.15.2007 |

O expeditie stiintiifica europeana a pornit de la Regensburg, in Bavaria (sudul Germaniei), pe Dunare, intr-o misiune de sase saptamani destinata intocmirii unui "bilant de sanatate" al celui mai mare fluviu din Europa, relateaza AFP.