Home » Istorie » Cercetătorii germani au reuşit să realizeze secvenţierea celui mai vechi ADN uman descoperit până acum. Istoria este rescrisă – VIDEO

Autor: Alin Motogna 03.16.2016
Studiul a fost realizat de o echipă de cercetare condusă de antropologul Matthias Meyer (Institutul Max Planck, Germania).

Oamenii de ştiinţă germani au reuşit să realizeze secvenţierea celui mai vechi ADN uman descoperit până acum. Acesta are o vechime de circa 430.000 de ani şi a fost extras din oase descoperite în situl „Sima de los Huesos” („Groapa oaselor”) din Spania.

Localizat în sistemul de peşteri Cueva Mayor – Cueva del Silo, obiectivul arheologic este cunoscut pentru faptul că aici a fost identificată cea mai mare şi, totodată, cea mai veche cantitate de material osteologic de până acum. În total, au fost scoase la lumină peste 6500 de fragmente osoase fosilizate (inclusiv 500 de dinţi), provenind de la cel puţin 28 de hominizi.

Folosind oasele descoperite în sit, cercetătorii germani au reuşit să reconstruiască arborele genealogic al indivizilor de la Sima de los Huesos. „Ne fascinează faptul că putem folosi ADN-ul uman pentru a reconstitui istoria acestor hominizi. Astfel, în loc să ne străduim să înţelegem istoria omului vechi prin metode clasice, am ales să utilizăm tehnici moderne, cum este cea a studierii structurii genetice”, a declarat Chris Stringer, paleonatropolog în cadrul Muzeului de Istorie Naturală din Londra.

O echipă de cercetători condusă de antropologul Matthias Meyer (Insitutul Max Planck, Germania) a reuşit secvenţierea ADN-ului prelevat din cinci fragmente osoase descoperite  în peştera din nordul Spaniei. Rezultatele analizelor au fost obţinute cu mare dificultate, fiindcă cea mai mare parte a materialului genetic vechi de 430.000 de ani era indescrifrabil. Au existat, însă, şi mostre care au putut fi analizate, rezultatele fiind cât se poate de clare: hominizii identificaţi în situl Sima de los Huesos erau strămoşii Omului de Neanderthal.

Prin urmare, savanţii germani susţin că hominizii din situl spaniol şi Omul de Neanderthal au avut avut un strămoş comun, denumit „Homo antecessor”. Acesta ar fi trăit în urmă cu circa 700.000 – 900.000 de ani în urmă, într-o zonă extrem de vastă, care cuprindea atât teritoriul Europei, cât şi cel al Africii şi al Orientului Mijlociu.

Sursa: scicencealert.com