Home » Istorie » Ar putea fi acesta craniul lui Pliniu cel Bătrân? Experţii italieni susţin că au descoperit rămăşiţele eroului de la Pompeii

Autor: Oana Bujor 09.10.2017
Cercetătorii italieni susţin că au descoperit craniul lui Pliniu cel Bătrân, eroul din momentul erupţiei vulcanului Vezuviu. În momentul în care Pompeii era înghiţit de lava vulcanului, Plinius ar fi încercat să salveze locuitorii oraşului.

În timpul erupţiei vulcanului Vezuviu din 79 A.D., istoricul şi comandantul naval Pliniu cel Bătrân se afla în zona Golfului Napoli. Fiind comandantul întregii flote romane, acesta a ordonat îndreptarea bărcilor către vulcan pentru a încerca să salveze locuitorii, informează Mail Online.

În ciuda încercării sale, Pliniu a murit în timpul erupţiei, cel mai probabil fiind sufocat de gazul toxic emanat de vulcan. După excavările din 1900 au fost descoperite 70 de persoane, unul dintre ei s-a remarcat prin podoabele din aur pe care le purta.

Credit: Flavio Russo

Conform inginerului italian Gennaro Matrone, cel care a conduds săpăturile, rămăşiţele i-au aparţinut lui Pliniu cel Bătrân. Însă arheologi precum Giuseppe Cosenza afirmă că nu ar fi putut avea asupra lui astfel de bijuteri.  Craniul său este expus în cadrul Muzeului de Istorie al Artei Medicinei din Roma. Recent, craniul a stârnit curiozitatea lui dr. Isola Marota, din cadrul Universităţii din Camerino. Dr. Marota şi echipa sa plănuiesc să utilizeze analiza izotopilor stabili pentru a identifica originea craniului. Un alt mod în care ar putea fi atestată originea craniului ar fi prin măsurarea circumferinţei şi mandibulei acestuia şi compararea dimensiunilor cu cele ale statuilor care îl înfăţişează pe Pliniu.