Home » Istorie » Cargoul „Bucureşti”, prima navă românească care a făcut înconjurul lumii – 100 de ani in 100 de momente

Cargoul „Bucureşti”, prima navă românească care a făcut înconjurul lumii – 100 de ani in 100 de momente

Autor: Mihaela STOICA 10.06.2018
La 23 decembrie 1963 s-a încheiat călătoria de 144 de zile în jurul Pământului a cargoului „Bucureşti”. Aceasta a fost prima navă românească care a făcut înconjurul lumii.
Cargoul „Bucureşti” a plecat la 11 august 1963 din Dana 0 a Portului Constanţa, cu un echipaj alcătuit din 50 de oameni, condus de căpitanul de cursă lungă Liviu Neguţ, pentru a face ocolul Pământului.
 
Voiajul care a durat patru luni şi 11 zile s-a încheiat în sunet de fanfară la 23 decembrie 1963, la Dana 37 a Portului Constanţa, după ce cargoul „Bucureşti” înregistrase la bord 27.600 de mile. 
 
Fiind încărcată cu tractoare, instalaţii pentru o fabrică de ciment, zahăr şi lădiţe cu şuncă pentru Cuba şi China, nava „Bucureşti” a înfruntat Marea Neagră, Marea Mediterană, Marea Caraibilor, Marea Roşie, precum şi Oceanele Atlantic şi Pacific. Echipajul a avut vreme frumoasă pe parcursul voiajului, fiind ferit de furtunile violente. Prima escală au făcut-o în Gibraltar, de unde au luat hărţile necesare călătoriei în jurul lumii. După 17 zile în Atlantic, au debarcat în Havana (Cuba), unde au descărcat tractoarele şi utilajele pentru o fabrică de ciment. Ulterior, au petrecut o lună în Marea Caraibilor. 
 
Trecând prin Oceanul Pacific, cargoul „Bucureşti”, ce venea dintr-o ţară comunistă, a ajuns apoi în Panama, unde a fost reţinut şi verificat de către militarii americani, care asigurau securitatea canalului, şi de autorităţile statului Panama. Ulterior a fost lăsat să îşi continue călătoria, ajungând în Honolulu, în arhipelagul Hawaii, şi mai apoi în portul Xinjiang din China, după 28 de zile de navigare în Pacific. Din Shanghai, Dairen şi Canton, au încărcat mingi de ping-pong, stilouri, pixuri, hârtie, articole de băcănie, fontă şi motostivuitoare, pe care le-au adus în România. Până să ajungă acasă, membrii cargoului „Bucureşti” au mai trecut, printre altele, prin strâmtoarea Malacca, portul Ceylon, Capul Indiei, Golful Aden, Marea Roşie, Canalul de Suez, insula Creta şi strâmtorile Dardanele şi Bosfor.
 
Cargoul „Bucureşti” a fost construit în anul 1962, în Iugoslavia.
 
Cele mai importante, sugestive, tragice sau fericite momente. Toate sunt cuprinse de agenţia MEDIAFAX în Campania „100 de ani în 100 de momente”, care vă oferă câte un eveniment al fiecărui an din ultimul centenar.

 

 

Cele mai noi articole
Cum arată Gaura Neagră care înghite o stea ca Soarele nostru în fiecare zi
Cum arată Gaura Neagră care înghite o stea ca Soarele nostru în fiecare zi
Absolvenților din 2020 le va fi mai greu să-și găsească de lucru. Ce recomandă specialiștii în resurse umane
Absolvenților din 2020 le va fi mai greu să-și găsească de lucru. Ce recomandă specialiștii în resurse umane
Erica, primul robot umanoid distribuit în rolul principal într-un film la Hollywood
Erica, primul robot umanoid distribuit în rolul principal într-un film la Hollywood
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Cercetătorii au aflat noi detalii despre ouăle depuse de dinozauri
Cercetătorii au aflat noi detalii despre ouăle depuse de dinozauri
Facebook a creat un Headset pentru realitate virtuală de mărimea unor ochelari de soare
Facebook a creat un Headset pentru realitate virtuală de mărimea unor ochelari de soare
Motivul pentru care creierul tău nu te va lăsa niciodată să vezi toate cele 12 puncte din această imagine
Motivul pentru care creierul tău nu te va lăsa niciodată să vezi toate cele 12 puncte din această imagine
Rusia vrea să trimită doi turiști în spațiu
Rusia vrea să trimită doi turiști în spațiu
Laserele pot fi folosite pentru a răci obiecte
Laserele pot fi folosite pentru a răci obiecte
Cum arată și ce greutate are cel mai mare pește prins vreodată. FOTO
Cum arată și ce greutate are cel mai mare pește prins vreodată. FOTO
Cărbunele a atins un „punct culminant” și nu mai are sens din punct de vedere financiar
Cărbunele a atins un „punct culminant” și nu mai are sens din punct de vedere financiar
Un bombardier B-52 ar putea fi folosit până în 2097
Un bombardier B-52 ar putea fi folosit până în 2097
Mutațiile ascunse ale tomatelor scoase la iveală de un nou studiu
Mutațiile ascunse ale tomatelor scoase la iveală de un nou studiu
Un sistem de avertizare în timp real pentru cutremure ar putea fi integrat în Android
Un sistem de avertizare în timp real pentru cutremure ar putea fi integrat în Android
Descoperire impresionantă în largul coastelor Groenlandei: o uriașă grădină de corali moi
Descoperire impresionantă în largul coastelor Groenlandei: o uriașă grădină de corali moi
Care a fost cel mai lung fulger din istoria omenirii. S-a întins pe sute de kilometri și a fost văzut în mai multe țări
Care a fost cel mai lung fulger din istoria omenirii. S-a întins pe sute de kilometri și a fost văzut în mai multe țări
Google nu va mai produce seria Pixel 3a
Google nu va mai produce seria Pixel 3a
Cercetătorii testează o nouă modalitate pentru studierea undelor gravitaționale
Cercetătorii testează o nouă modalitate pentru studierea undelor gravitaționale