Home » Stiinta » Suntem tot mai aproape de CLONAREA dinozaurilor. Ce au identificat cercetătorii americani în fosila unei femele de Tyrannosaurus Rex – VIDEO

Autor: Alin Motogna 03.18.2016
Studiul s-a bazat pe o descoperire făcută în urmă cu 11 ani.

În 2005, oamenii de ştiinţă americani susţineau că au descoperit material medular în fosilele unei femele gestante de Tyrannosaurus Rex. Informaţiile obţinute sunt acum cu atât mai importante, cu cât este posibil ca în ţesuturi să se fi păstrat urme de ADN.

Testele realizate pe femurul fosilizat al unui T. Rex care a trăit în urmă cu circa 68 de milioane de ani au indicat prezenţa aşa-numitului „os medular”. Acesta este un tip de os ce se formează doar la păsările femele, înainte sau în timpul perioadei în care îşi depun ouăle.

„Trebuie să vă spunem un secret: nu ştim mai nimic despre trăsăturile sexuale pe care le aveau dinozaurii. Credem, totuşi, că în perioada de împerechere, nu se sfiau să îşi transmită semnale, pentru a le arăta viitorilor parteneri intenţiile pe care le aveau. A rămas, însă, problema diferenţierii masculilor de femele, soluţie pe care am găsit-o după ce am realizat acest sutdiu. Acum, ni s-a deschis calea către o lume plină de posibilităţi”, susţine Lindsay Zanno, cercetător în cadrul North Carolina State University, SUA.

Sursa: youtube.com/ GeoBeats News

În anul 2005, paleontologul Mary Schweitzer a fost cea care a identificat urma de os medular în fosila de dinozaur. Studiul de faţă se bazează pe analizele efectuate atunci. De data aceasta, s-a comparat materialul osteologic al femelei de T. Rex. cu ţesut medular provenit de la struţi şi găini.

Rezultatele au arătat clar: probele prezentau caracteristici comune. În ambele cazuri, a fost identificat sulfat de keratină, o substanţă care se găseşte doar în ţesuturile osului medular. Oamenii de ştiinţă americani credeau până acum că un astfel de compus nu putea rezista în această perioadă foarte mare de timp, însă se pare că s-au înşelat. Odată făcută această descoperire, specialiştii se aşteaptă să găsească în fosila dinozaurului urme de material genetic.

Sursa: huffingtonpost.com