Home » Istorie » Săpăturile la o conductă de apă uzată au scos la iveală un adevărat tezaur

Săpăturile la o conductă de apă uzată au scos la iveală un adevărat tezaur

Publicat: 03.09.2023

O nouă cercetare descrie cele 266 de specii fosilizate descoperite ca fiind unul dintre cele mai bogate și mai diverse grupuri de faună veche de trei milioane de ani găsite vreodată în Noua Zeelandă. Cel puțin zece specii din această comoară de fosile, necunoscute anterior, vor fi descrise și denumite în cercetările viitoare.

Studiul a fost publicat în New Zealand Journal of Geology and Geophysics.

În 2020, atunci când Auckland’s Watercare excava două puțuri verticale uriașe pentru o modernizare majoră a conductei principale care aduce ape uzate brute pentru tratare din orașul central, compania a săpat printr-un vechi pat de scoici. Paleontologul Bruce Hayward a asemănat acest lucru cu „găsirea aurului chiar în fața ușii”.

O comoară de fosile conține sute de exemplare

După ce a fost informată despre semnificația purtată de această comoară de fosile, compania Watercare și contractorii lor au fost dornici să ajute și o grămadă imensă de nisip a fost aruncat într-un padoc din apropiere, astfel încât paleontologii să poată căuta prin el timp de mai multe luni. Watercare a finanțat, de asemenea, doi absolvenți de paleontologie, care lucrează sub supravegherea curatorului Muzeului Auckland, dr. Wilma Blom, pentru a verifica cu minuțiozitate grămada timp de multe săptămâni.

Prin urmare, se estimează că au fost examinate peste 300.000 de fosile și câteva mii au fost duse într-un muzeu, ca o înregistrare a acestei „descoperiri ce se întâmplă o dată în viață”.

„Identificarea detaliată a fosilelor arată că acestea au fost depuse cu între 3 și 3,7 milioane de ani în urmă într-un canal subtidal într-o versiune timpurie a portului modern Manukau”, a spus dr. Hayward.

„La acel moment, nivelul mării era puțin mai ridicat decât este astăzi, deoarece lumea era și cu câteva grade mai caldă decât acum. Drept urmare, fosilele includ o serie de specii subtropicale, ale căror rude trăiesc astăzi în apele mai calde din jurul insulelor Kermadec și Norfolk. Cel puțin zece specii necunoscute anterior sunt prezente și vor fi descrise și denumite în lucrările viitoare”, a mai spus el, potrivit Eurek Alert.

În lucrarea științifică, cei cinci autori înregistrează 266 de specii fosile diferite, ceea ce o face cea mai bogată și mai diversă faună a epocii sale găsită vreodată în Noua Zeelandă.

Cum au ajuns toate fosilele în același loc?

„Ceea ce este surprinzător”, spune autorul principal, dr. Hayward, „este că fauna conține fosile care au trăit în multe medii diferite care au fost reunite în canalul marin antic prin acțiunea valurilor și a curenților puternici de maree”.

„Printre aceste se numără zece exemplare ale emblematicului melc Placostylus din Noua Zeelandă, care probabil a trăit pe pământul adiacent și a ajuns în mare din cauza unei furtuni. Aceștia sunt de departe cei mai vechi melci Placostylus cunoscuți din lume. Majoritatea fosilelor se aflau pe fundul mării, unele în estuare mlăștinoase, altele atașate de țărmuri stâncoase dure și mai multe au fost transportate de pe coasta de vest expusă la acea vreme”, continuă cercetătorul.

„Descoperirile rare au inclus vertebre izolate de balenă, un dinte rupt de cașalot, coloana vertebrală a unui rechin Pristiophoridae dispărut, plăci dentare de la pisici de mare Myliobatidae și o serie de dinți mari de rechin alb”, a enumerat dr. Hayward.

Lucrarea i-a fost dedicată doctorului Alan Beu, principalul expert în fosile de moluște din Noua Zeelandă, care lucra la fosile atunci când a murit, la începutul acestui an.

Cele mai bogate morminte din regiunea mediteraneană aparțin elitei din Epoca Bronzului

O piatră de șlefuit „extrem de rară” din Neolitic a fost găsită în Marea Britanie

De ce aztecii nu au invadat Europa?

De ce aztecii, incașii și mayașii nu au inventat niciodată roata?