Home » Lumea digitala » Inovaţie în lumea ştiinţifică. A fost creat materialul inteligent care se pliază singur. FOTO

Descopera 01.13.2016
Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un material inteligent care poate fi programat de mai multe ori pentru a se plia în forme complexe - fără a fi topit.
Acest lucru poate fi făcut cu ajutorul unui scurt val de căldură, care poate stimula polimerul de cauciuc să se plieze într-o pasăre origami, iar după un alt val de căldură acesta se pliază într-o barcă. Iar cel mai remarcabil este faptul că polimerul poate face acest truc iar şi iar, fără să-şi epuizeze din capacităţi.

”Materialul ar putea ajuta oamenii de ştiinţă să creeze dispozitive medicale reutilizabile sau structuri aerospaţiale care să se poată modela în structuri imposibile de creat. Dar mai e ceva în această minune auto-pliantă: dacă te uiţi la acest material destul de mult, te calmează într-un mod ciudat”, a declarat Tao Xie, cercetător la Universitatea Zhejiang din China şi un co-autor al studiului.

Mai jos polimerul se pliază într-o pasăre:

”Polimerul inteligent ştie ce formă să ia, deoarece este programat la fel ca un computer. Procesul de programare se face prin plierea fizică a polimerului la diferite temperaturi. După ce a făcut făcut acest lucru, forţe externe nu mai sunt necesare, iar polimerul se poate plia pe cont propriu”, afirmă Xie.

După un alt curent de aer cald, polimerul se pliază într-o barcă: Acum că cercetatorii au demonstrat cu succes tehnica, intenţionează să experimenteze cu alte materiale. Aceştia lucrează şi la o versiune de polimer care se poate plia la temperaturi mai mici.

Sursa: The Verge