Home » Natură » Un număr de peste 200 de specii de păsări riscă să fie pe cale de dispariţie, dar nu sunt repertoriate

Publicat: 12.11.2016
Peste 200 de specii de păsări al căror habitat se află în şase ţări în curs de dezvoltare riscă să dispară rapid, dar ele nu figurează pe lista roşie a Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii (UICN), susţine un studiu apărut pe 9 noiembrie în revista americană „Science Advances”.

Acest studiu a cartografiat schimbările survenite în utilizarea solurilor, schimbări care provoacă o reducere a habitatului a peste 600 de specii de păsări din pădurile din Brazilia, Columbia, America Centrală, Sumatra, Madagascar şi din Asia de Sud-Vest.

La ora actuală, doar 108 din aceste specii se află pe lista roşie a UICN, dar alte 210, care sunt ameninţate de o extincţie accelerată, nu figurează pe listă, în pofida extinderii şi a ritmului accelerat de dispariţie a habitatului lor evidenţiat recent de nişte observaţii satelitare.

„Lista roşie a UICN, un instrument foarte util creat acum 25 de ani, nu recurge la ultimele progrese ale tehnologiilor geospaţiale”, afirmă Stuart Pimm, profesor de ecologie la Universitatea Duke (Carolina du Nord), cel care a condus cercetarea. „Pentru a putea împiedicarea aceste extincţii trebuie să ştim care sunt speciile care sunt în pericol şi unde trăiesc acestea”, afirmă Natalia Ocampo-Peñuela de la Universitatea Duke, principal autor al studiului. „Dispunând de mai multe date, putem lua cele mai bune decizii şi putem avea o şansă mai mare să salvăm speciile şi să le protejăm habitatul”, a mai precizat cercetătoarea.

Sursa: Rador