Home » Natura » Una dintre cele mai stranii creaturi ale Pământului! Realizează un dans ciudat pentru a prinde hrana – VIDEO

Autor: Oana Bujor 03.05.2017
Acum 500 de milioane de ani un vierme a realizat un dans ,,gol" pentru a-şi prinde mâncarea. Cercetătorii au descoperit nenumărate creaturi ciudate care trăiau în perioada cambriană, dar acesta este printre cei mai stranii.

Cercetătorii au descoperit o creatură ciudată în rocile Burgess Shale în Munţii Canadieni, loc faimos pentru fosilele sale care datează din perioada cambriană, notează Daily Mail.

Creatura a fost denumită Ovatiovermis cibratus, nume cu origini latineşti – ,,ovatio” (ovaţie) şi ,,vernis” (vierme).

,,Burgess Shale nu este străină de creaturi bizare, dar această nouă specie este printre cele mai ciudate,” spune principalul cercetător Jean-Bernard. ,,Ovatiovermis nu este mai lung decât degetul meu mare  şi este cunoscut datorită a două specimene descoperite,” spune el.

Cercetătorii consideră că cleştii lui puternici de pe spatele membrelor îi permitau să se ataşeze de suprafeţe dure.   Cele două perechi de membre cu perişori le utiliza pentru filtrarea şi colectarea particulelor de hrană care pluteau în apă.

Descoperirea este foarte importantă deoarece este al treilea lobopodian care a fost descoperit la sit-ul Burgess Shale. De asemenea, este una dintre cele mai rare specii descoperite în zonă. ,,Credem că hrănirea prin suspensie era comună printre lobopodiane, fiind foarte importantă în primele stadii de evoluţie ale grupul de organisme,” spune Dr. Cedric Aria, coautor al lucrării.

Experţii au fost surpinşi de faptul că vietăţile nu avea un exoschelet puternic care să le protejeze. ,,Contrar vietăţilor asemănătoare cu Ovatiovermis, acesta nu are spini sau straturi groase de ţesut care să le protejeze,”  declară Dr. Caron.

Prima cultură a oamenilor moderni a durat cu 20.000 de ani mai mult decât s-a crezut anterior