Home » Natură » Arborele vieţii a fost îmbogăţit cu 20 de ramuri noi

Arborele vieţii a fost îmbogăţit cu 20 de ramuri noi

Publicat: 15.09.2017
Cercetătorii au reuşit să identifice genomii ai aproximativ 8.000 de microorganisme. Aproximativ o treime dintre aceştia sunt diferiţi faţă de orice altă formă cunoscută de cercetători. Prin prisma descoperirii, cercetătorii au adăugat 20 de ramuri noi arborelui microscopic al vieţii.

Microorganismele se împart în două categorii: bacterii şi arhee din acestea provin majoritatea speciilor cunoscute de pe pământ,  informează Science Alert. Deşi doar 2% dintre acestea pot fi produse în laborator, studiul recent a analizat microbii din lumea reală colectaţi din cele mai extreme zone ale Terrei. În urma observaţiei au fost descoperite o multitudine de noi specii necunoscute până în prezent.

Echipa din cadrul Universităţii Queensland, Australia, a analizat aproximativ 1.500 probe colectate din natură şi înregistrate într-o bază de date. Astfel prin secvenţierea ADN-ului din fiecare probă, cercetătorii au reuşit să descopere sute de genomi. ”Adevărata importanţă a acestor genomi este că majoritatea dintre ei sunt diferiţi din punct de vedere evoluţionar  faţă de genomii analizaţi anterior,” afirmă principalul cercetătorul Gene Tyson.

Procedura utilizată de cercetători este relativ nouă şi se bazează pe studierea genomilor în mediul natural spre deosebire de cele anterioare care utilizau culturi din laborator. Celor 80.000 de genomi înregistraţi, cercetătorii au adăugat 7.280 de bacterii şi 623 de arhee.

Studiul prezent şi studiile viitoare ar putea ajuta cercetătorii să realizeze noi tipuri de antibiotice. De asemenea, cercetarea ar putea fi utilizată pentru dezvoltare unor noi materiale industriale.